برگزاری 54 کلاس تخصصی قرآن در سطح مؤسسات قرآنی کردستان
کد خبر: 4148298
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

برگزاری 54 کلاس تخصصی قرآن در سطح مؤسسات قرآنی کردستان

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری 54 کلاس تخصصی قرآن ایام تابستان ساال جاری در سطح مؤسسات قرآنی استان کردستان خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: در حال حاضر 26 مؤسسه قرآنی فعال در سطح استان کردستان داریم که برنامه‌های قرآنی متنوعی را برای جوانان و نوجوانان قرآنی استان برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت‌های اوقات فراغت در سطح مؤسسات قرآنی استان افزود: 54 کلاس تخصصی قرآن ایام تابستان سال جاری در سطح مؤسسات قرآنی فعال استان برگزار می‌شود.

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: از این تعداد کلاس‌های تخصصی قرآن که در دو رشته حفظ و روانخوانی برگزار می‌شود، 27 کلاس ویژه بانوان و 27 کلاس ویژه آقایان بوده است.

وی افزود: کلاس‌های عمومی قرآن در رشته‌های تفسیر سوره یاسین، روخوانی و روانخوانی، تفسیر و مفاهیم قرآن، حفظ و قرائت برای ایام تابستان در سطح مؤسسات قرآنی استان برگزار خواهد شد.

گلباغی با اشاره به اینکه در سطح دو شهرستان مریوان و سقز مؤسسه قرآنی داریم، افزود: این امر فعالان قرآنی این دو شهرستان را با مشکل مواجه کرده است چراکه برای شرکت در این کلاس‌های تخصصی باید به سایر شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی از راه‌اندازی 5 مؤسسه قرآنی جدید در سطح استان کردستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مؤسسات در حال دریافت مجوز از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، که درصورت فعال شدن مشکل شهرستان سقز مرتفع خواهد شد.

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان یاداور شد: در حال حاضر یکی از اقدامات اساسی واحد قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تلاش برای راه‌اندازی مؤسسه قرآن در سطح شهرستان مریوان است که امیدواریم با همکاری فعالان قرآنی این شهرستان به زودی این امر محقق شود.

انتهای پیام
captcha