برگزاری جشن‌های بزرگ مردمی در نقاط مختلف کردستان
کد خبر: 4153555
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

برگزاری جشن‌های بزرگ مردمی در نقاط مختلف کردستان

استاندار کردستان گفت: در حوزه فعالیت‌های اجتماعی نیز در سال گذشته بیش از آسیب‌های اجتماعی ناشی از ضربات دشمن، به دنبال فعال کردن برنامه‌های فرهنگی استان بوده‌ایم که توانسته‌ایم در این راستا و تقریباً در همه نقاط استان جشن‌های هزار نفری بین مردم برگزار کنیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۱۷ تیرماه در جلسه شورای اداری استان کردستان، با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی استان و پرداخت تسهیلات در بانک‌ها به دلیل ناترازی و محدود بودن منابع گره می‌خورد و عملیاتی نمی‌شود، گفت: اگرچه روند فعالیت بانک های استان مثبت و مناسب است اما این مضیقه مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی منابع استان کردستان را محدود و حدود نیم درصد منابع کشور ذکر کرد و افزود: رئیس جمهور دستور داده که بانک مرکزی برای حل محدود بودن منابع در استان‌های کم برخوردار چاره‌اندیشی و آن را جبران کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه پروژه‌های زیادی در استان وجود دارد که تاریخچه طولانی مدت دارند، بیان کرد: پروژه راه آهن استان که جزو مطالبات مردم است به قیمت امروز، برای اتمام ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

وی ادامه داد: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری برای تکمیل پروژه راه آهن هزینه شده و اکنون فعال است و امیدواریم که در ماه های آینده و طی سفر ریاست جمهوری به استان به اتمام و به بهره برداری برسد.
زارعی‌کوشا با اشاره به هزینه کرد حدود ۳۰۰ میلیون دلار برای پروژه نیمه رها شده سد ژاوه در استان، گفت: عزم دولت بر این است که امسال پروژه‌های وزارت نیرو و سدهای نیمه تمام استان را به بهره‌برداری برساند.

وی با اشاره به پروژه فرودگاه سقز به عنوان یکی از پروژه‌های تاریخی استان، افزود: تاکنون برای این پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. همچنین در حوزه پروازهای استان یک اقدام اساسی صورت گرفته و با تلاش‌های انجام شده مشکلات حوزه پرواز در استان به صورت کامل حل خواهد شد.

وی، کریدور شمال به جنوب را از دیگر پروژه‌های مهم و نیمه کاره استان ذکر کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه در استان کردستان نیز از محل مولد سازی بیش از  سه هزار میلیارد تومان می توان تجهیز منابع کرد.

استاندار کردستان، با بیان اینکه انجام پروژه های جاده، فرودگاه، آب، راه آهن و غیره از پروژه‌های کلان و زیرساخت های استان است، بیان کرد: امید است که انتقال آب سد آزاد به قروه و دهگلان که از مهمترین پروژه های وزارت نیرو در استان است، اجرایی شود.

وی یادآور شد: در حوزه فعالیت‌های اجتماعی نیز در سال گذشته بیش از آسیب‌های اجتماعی ناشی از ضربات دشمن، به دنبال فعال کردن برنامه‌های فرهنگی استان بوده‌ایم که توانسته‌ایم در این راستا و تقریباً در همه نقاط استان جشن‌های هزار نفری بین مردم برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha