برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان کارآفرین در سقز
کد خبر: 4153801
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان کارآفرین در سقز

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سقز، از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان کارآفرین این شهرستان در محل پارک مولوی کُرد خبر داد.

نمایشگاه صنایع دستی بانوان کارآفرین

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، صلاح نصرالهی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سقز امروز، 18 تیر در آیین افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان کارآفرین گفت: در نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان کارآفرین آثاری حاصل ذوق و تلاش بانوان هنرمند و توانمند حوزه صنایع‌دستی در قالب ٦٠ غرفه در معرض دید همشهریان، مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

وی افزود: خاتم‌کاری، میناکاری، معرق چوب، کلاش،‌ قلم‌زنی روی فلز، بافته‌های سنتی، تولیدات چوبی، نازک‌کاری، البسه محلی، زیورآلات سنتی، سفال، سراجی سنتی، ملیله دوزی و... از جمله آثاری هستند که در این نمایشگاه معرفی و عرضه می‌شوند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سقز بیان کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی توانمندی‌های بانوان کارآفرین و فرهنگ‌سازی برای توسعه مشاغل خانگی و شناساندن این محصولات به اقشار مختلف جامعه است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه تا ٢٦ تیرماه سال‌جاری در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان است، یادآور شد: امیدواریم با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات، زمینه معرفی و عرضه هر‌چه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان و بانوان توانمند این حوزه در شهرستان فراهم شود.

انتهای پیام
captcha