موکب‌های اربعین از زائران اباعبدالله الحسین(ع) در کردستان میزبانی می‌کنند
کد خبر: 4161191
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳

موکب‌های اربعین از زائران اباعبدالله الحسین(ع) در کردستان میزبانی می‌کنند

فرماندار شهرستان مریوان با تأکید بر اقدام مواکب اربعین کردستان برای دریافت مجور گفت: مهم‌ترین بروز و ظهور میزبانی از زوار اباعبدالله الحسین(ع) از طریق مواکبی است که خدمات ارائه می‌دهند.

اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی فرماندار مریوان، اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان امروز، 17 مرداد در جلسه ستاد اربعین با تقدیر از فداکاری‌های مردم و تلاش‌های مسئولان ذیربط در مهار و اطفای حریق چند روز گذشته جنگل‌ها و مراتع مریوان، گفت: به رسالت و تعهدات خود در انجام مأموریت‌های محوله در حوزه‌های مهم اربعین و اطفای حریق جنگل‌ها پایبندیم.

وی با اشاره به اینکه پاسخگویی به مطالبات عامه مردم برای نظام اهمیت بسزایی دارد، افزود: گاهی مردم از دولت توقع دارند که از جنگل‌ها و طبیعت آنها حراست و مواظبت کند و زمان دیگری مردم برگزاری رویداد مهمی بنام اربعین را مطالبه می‌کنند و دولت خود را موظف به پاسخگویی به مطالبات مردم می‌داند.

فرماندار شهرستان مریوان  بیان کرد: سال گذشته اولین تجربه شهرستان و استان در حوزه میزبانی از زائران اربعین انجام شد که به دلیل تجربه اندک شاهد نقص و کاستی‌هایی بودیم اما این نقصان و کاستی در اربعین امسال دیگر موضوعیت ندارد.

وی افزود: میزبانی امسال شهرستان از زوار باید با کیفیت قابل قبولی همراه باشد و برای احراز این تراز وظیفه و مسئولیت موکب‌داران بیش از سایر ارکان ستاد اربعین سنگین و حساس است.

احمدی با تأکید بر اینکه بسترها و زیر ساخت‌های خدمت رسانی به زوار اربعین توسط موکب‌ها فراهم شود، اظهار کرد: همه اعضای ستاد باید خود را مکلف بدانند در حوزه مسئولیتی که برعهده دارند، امکانات مورد نیاز را تأمین کنند.

وی با تأکید بر اقدام مواکب اربعین کردستان برای دریافت مجور یادآور شد: مهم‌ترین بروز و ظهور میزبانی از زوار اباعبدالله الحسین(ع) از طریق مواکبی است که خدمات ارائه می‌دهند.برای این منظور لازم است موکب داران به مسول و اعضای کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام حسن ورهرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی  مریوان در ادامه پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی را یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ ذکر کرد و گفت: خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) یک افتخار است و ما وظیفه داریم به آنها خدمت کنیم و سعادتی است که در دنیا نصیب همه ما شده که باید به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha