20 مؤسسه قرآنی کردستان مجوز برگزاری آزمون حفظ عمومی را دارند
کد خبر: 4163510
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

20 مؤسسه قرآنی کردستان مجوز برگزاری آزمون حفظ عمومی را دارند

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی استان کردستان گفت: در حال حاضر 20 مؤسسه قرآنی در سطح استان کردستان مجوز برگزاری آزمون حفظ عمومی قرآن را دارند.

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: آزمون حفظ عمومی قرآن در راستای توسعه حفظ عمومی قرآن کریم در کشور به صورت هدفمند، کارآمد و استاندارد و اعتبار بخشی به مدارک آن در سطوح مختلف و نظارت و کنترل کمی و کیفی روند ارزیابی و اعطای مدارک به حافظان قرآن کریم در سطح کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه مؤسسات قرآنی به عنوان مجری اجرای این طرح قرآنی انتخاب شدند، افزود: در حال حاضر 20 مؤسسه قرآنی در سطح استان کردستان مجوز برگزاری آزمون حفظ عمومی قرآن را دارند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم و زمینه‌سازی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این عرصه، تحقق اهداف ییش‌بینی شده در طرح ملی حفظ قرآن کریم، وحدت رویه در ارزیابی و سطح‌بندی حافظان قرآن کریم در سطح عمومی دستیابی به بانک اطلاعاتی مورد وثوق از حافظان قرآن کریم در سطح کشور از اهداف برگزاری این طرح است.

وی افزود: از بین مؤسسات قرآنی استان فقط یک مؤسسه تاکنون موفق به برگزاری آزمون حفظ عمومی قرآن شده است چراکه لازمه برگزاری این آزمون داشتن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از جمله کامپیوتر، اینترنت و تجهیزات مربوطه بوده که در شرایط کنونی مؤسسات، این امر برای آنان امکانپذیر نیست.

مرادی یادآور شد: مؤسسات قرآنی در صورت امکان برگزاری آزمون حفظ عمومی قرآن این طرح هم می‌تواند به منبع درآمدی برای آنان تبدیل شود و هم جریان برون‌سپاری اقدامات به بخش خصوصی انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha