دهه فرهنگی ترویج معارف نماز در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4163529
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

دهه فرهنگی ترویج معارف نماز در کردستان برگزار می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان از برگزاری دهه فرهنگی ترویج معارف نماز در کردستان خبر داد و گفت: تا پایان یان دهه بیش از 10 برنامه فرهنگی در سطح استان کردستان به منظور ترویج فرهنگ نماز برگزار می‌شود.

اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز کردستان

اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: با توجه به اینکه 21 مرداد سال 1369 نقطه آغازین حرکت ستاد اقامه نماز و 31 مرداد به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده لذا این دهه به عنوان دهه فرهنگی ترویج معارف نماز اعلام شده است.

وی از برگزاری دهه فرهنگی ترویج معارف نماز در کردستان خبر داد و گفت: بیش از 10 برنامه فرهنگی در این هفته به همت ستاد اقامه نماز و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان، به نامگذاری روزهای این دهه اشاره و بیان کرد: قیام امام حسین(ع) و اقامه نماز خانواده و اقامه نماز، مدرسه، دانشگاه، صدا و سیما، رسانه و اقامه نماز، بازار، کارخانه و اقامه نماز، نماز و مسجد گام دوم و تمدن نوین اسلامی، حوزه علمیه و امام جماعت و ترویج معارف نماز، نماز و ورزش و جوانان، نماز جمعه و فرهنگ انقلاب اسلامی و حکومت جهانی واحد، نماز، مدرسه مکارم اخلاق و تکریم فعالان اقامه نماز و مسجد و اقامه نماز و انتظار فرج از نامگذاری روزهای این دهه است.

وی به تشریح برنامه‌های این دهه پرداخت و گفت: تجلیل و تقدیر از خادمان نماز، برگزاری برنامه‌های آموزشی برای اقشار مختلف در سراسر استان، برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی، برگزاری مسابقه پیامکی از طریق صدا وسیما و چندین برنامه فرهنگی و اجتماعی در شهرستان‌های استان از جمله برنامه‌های شاخص این دهه می‌باشد.

عظیمی، کارکردن برای نشر معنویات و فرامین الهی را ضرورت نکارناپذیر دانست و افزود: با توجه به اینکه مسجد در صدر اسلام جایگاه و پایگاه آموزشی، سیاسی، تبلیغی و نظامی بود لذا لازم است که به شکل ظاهری مسجد و فضای مسجد که باید متناسب با فضای ایران اسلامی برای مسلمانان باشد و به سهولت قابل دسترس باشد، توجه ویژه‌ای شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در این راستا باید مسئولان و متولیان به کارکردهای مختلف مسجد توجه بیشتری داشته باشند و فقط به برگزاری نماز جماعت اکتفا نکنند.

مدیرستاد اقامه نماز کردستان در ادامه با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین افزود : پیرو تشکیل کارگروه با ادارات ذیربط در این امر، نظارت بر نمازخانه‌ها در راه‌های مواصلاتی استان در مسیر راهپیمایی اربعین و تهیه و تجهیز نمازخانه ها، پمپ بنزین‌ها و مجتمع‌های رفاهی، آماده سازی نمازخانه ها در مرز با شماق و پیش‌بینی چادرهای موقت برای نمازگزاران در مرز، در دستور کار قرار گرفت.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به اهمیت فریضه الهی نماز، کلیه دستگاه‌های اجرایی استان مکلفند حداقل یک امام جماعت داشته باشند و هیچ گونه جلسه‌ای در وقت ادای نماز جماعت برگزار نکنند.

انتهای پیام
captcha