۳ فقره پروانه فعالیت خانه قرآن و عترت در سنندج صادر شد
کد خبر: 4164370
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۳

۳ فقره پروانه فعالیت خانه قرآن و عترت در سنندج صادر شد

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: پروانه فعالیت ۳ خانه قرآن و عترت ذاکرین، نور الایمان و تسنیم شهرستان سنندج از سوی سازمان دارالقرآن الکریم صادر و تحویل مدیران مؤسسات شد.

احمد گویلی، کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی کردستان، احمد گویلی، کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل سازمان دارالقرآن الکریم مبنی بر تأسیس و فعالیت خانه‌های قرآن و عترت، تعداد 3 فقره پروانه فعالیت خانه قرآن در این شهرستان صادر شد.

وی با اشاره به ادامه فرایند صدور مجوز بریا خانه‌های قرآن و عترت افزود: تعداد 11 مورد خانه دیگر در مرحله صدور فرایند پروانه است که بعد از بررسی نهایی از طرف سازمان دارالقرآن الکریم پروانه فعالیت صادر خواهد شد.

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: خانه قرآن و عترت تشکلی مردمی است که تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی توسط اشخاص حقیقی مطابق با مفاد دستورالعمل مربوطه در شهرها و روستاها تأسیس می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد 62 خانه‌ قرآن شهری و روستایی ثبت شده در شهرستان سنندج فعال هستند، افزود: هدف از تشکیل خانه قرآن نشر و ترویج فرهنگ قرآنی، آموزش سبک زندگی قرآنی و گسترش آموزه‌های قرآن بین خانواده‌ها و آحاد مردم، کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن است.

گویلی یادآور شد: اخذ پروانه فعالیت خانه قرآن به منظور فعالیت قرآنی پس از درخواست و تکمیل مدارک طی تشریفات اداری و تأیید مدارک با امضای مشترک رئیس اداره امور قرآنی استان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مربوطه صادر و خانه‌های قرآن شهری و روستایی پس از اخذ پروانه می‌توانند فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کنند.

انتهای پیام
captcha