استقبال از موکب کتابخانه‌های عمومی کردستان در مرز باشماق
کد خبر: 4167108
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

استقبال از موکب کتابخانه‌های عمومی کردستان در مرز باشماق

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: فعالیت‌های فرهنگی موکب ویژه کتابخانه‌های عمومی در پایانه مرزی باشماق با استقبال علاقه‌مندان و زائران اربعین همراه است.

موکب کتابخانه‌های عمومی کردستان

معصومه حسنی‌خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: از زمان برپایی موکب این نهاد فرهنگی در مرز باشماق، برنامه‌های متنوعی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای زائران برگزار شده است.

وی افزود: این موکب از پنجم شهریور در پایانه مرزی باشماق مریوان برپا شده و در این بازه زمانی برنامه‌های مختلفی برای زائران برگزار شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هر سال اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوعی در ایام اربعین حسینی کرده، اما برای نخستین بار موکب این نهاد فرهنگی در استان کردستان برپا شده است.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی کردستان در راستای عمل به رسالت فرهنگی، اجتماعی و کتاب‌محور خود، تلاش کرده تا با شعار «سر فصل کتاب عشق ما، حسین(ع) است»، ضمن استفاده از ظرفیت این ایام، خدمات خود را بین اقشار مختلف مردم و به ویژه زائران اباعبدالله(ع) توسعه دهد.

حسنی‌خونسار افزود: در موکب اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان برنامه‌هایی از جمله عضوگیری رایگان، پرده‌خوانی عاشورا، پویش زیارت نیابتی شهدا، آموزش ساخت اوریگامی، قصه‌گویی، نمایش کتاب، نشست کتاب خوان و نشست‌های جمع‌خوانی با محوریت اربعین برای زوار امام حسین(ع) انجام گرفته است.

وی با اشاره به تنوع برنامه‌ها در موکب اظهار کرد: محور اصلی برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها، کودکان و نوجوانان بوده‌اند که خوشبختانه با حضور و استقبال این قشر مواجه شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به نقش کتابداران استان در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگ، ادامه داد: اصلی‌ترین گروه در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها، کتابداران بوده اند که اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتابخوانی را بر عهده داشته اند.

وی با اشاره به حضور مسئولان کشوری و استانی در موکب اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان در پایانه مرزی باشماق، افزود: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس پلیس پیشگیری فراجا، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امام جمعه قزوین، فرمانده انتظامی استان کردستان، دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی و برخی از مسئولان استانی از جمله کسانی بوده‌اند که از موکب این اداره کل بازدید کرده‌اند.

حسنی‌خونسار یادآور شد: در این مدت ادارات کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های دیواندره، قروه و کامیاران اقدام به برپایی موکب و اجرای برنامه‌های فرهنگی کرده‌اند که با استقبال مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha