تولید آثار متناسب با فرهنگ و هنر بومی در اولویت صدا و سیمای کردستان قرار دارد
کد خبر: 4170747
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

تولید آثار متناسب با فرهنگ و هنر بومی در اولویت صدا و سیمای کردستان قرار دارد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به بحث تهاجم فرهنگی گفت: مهم‌ترین راه نفوذ این تهاجم در بخش رخنه در فرهنگ و باورهای مردم است و ما متولیان با کمک دغدغه مندان این عرصه و هنرمندان و اساتید دانشگاهی تلاش کنیم تبعات آن را با اعتماد سازی و آگاهی‌سازی اجتماعی و تولیدات فاخر به حداقل برسانیم.

نشست مدیرکل صدا و سیمای کردستان با رئیس حوزه هنری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی مرادی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان امروز، یکم مهر در نشست با سرپرست حوزه هنری استان کردستان گفت: صدا و سیما در کنار پوشش خبری و رسانه‌ای رویدادهای فرهنگی و هنری به عنوان یک ناظر تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در سطح استان در بخش‌های مختلف را رصد کرده و برهمین مبنا حوزه هنری در تولید و برگزاری برنامه‌های متنوع از جایگاه بالایی دراستان برخوردار است.

وی به تلاش صدا و سیمای مرکز کردستان در جهت تولید آثار متناسب با فرهنگ و هنر بومی منطقه کردستان اشاره کرد و افزود: در این راستا آمادگی داریم تا از طرح‌ها و ایده‌های هنرمندان مرتبط با حوزه هنری استان کردستان در بخش‌های مختلف در جهت تولید آثار هنری با حضور و نقش خود هنرمندان بهره‌برداری کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با تمجید از تلاش‌های حوزه هنری در بخش تاریخ شفاهی بیان کرد: این عرصه علی رغم تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته است نیازمند توجه جدی‌تر است و صدا و سیما این آمادگی را دارد تا در این بخش با تشکیل کمیته‌ای تخصصی حوزه هنری را همراهی کند.

وی به توانمندی استان کردستان در عرصه فیلم اشاره کرد و با اشاره به موفقیت‌های گسترده فیلمسازان استان در جشنواره‌های داخلی و خارجی پیشنهاد کرد: حوزه هنری و صدا و سیمای مرکز کردستان مقدمات برگزاری یک جشنواره فیلم مستند را در استان پایه‌ریزی و به صورت سالیانه اجرا کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با قدردانی از همکاری حوزه هنری کردستان در برگزاری جشنواره اقوام که به زودی در کردستان با حضور گروه‌های برتر موسیقی اقوام در سنندج برگزار می‌شود، اظهار کرد: سیاست صدا و سیما انعکاس خدمات و تلاش های صورت گرفته نهادها و دستگاه های مختلف است و در کنار انعکاس آن تلاش می کنیم تا با به تصویر در آوردن مشکلات موجود در استان با بهره‌مندی از نظر کارشناسان و متخصصین در جهت رفع آن‌ها اقدام کنیم.

وی از آمادگی کامل صدا و سیما در پوشش رویدادها و فعالیت های حوزه هنری در بخش های مختلف خبر داد و یادآور شد: تلاش خواهیم کرد همچون سنوات گذشته نوزدهمین یادواره «شمس قریشی» را به صورت مستقیم پوشش دهیم.

انتهای پیام
captcha