نوزدهمین یادواره «شمس قریشی» در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 4171257
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

نوزدهمین یادواره «شمس قریشی» در سنندج برگزار می‌شود

بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور یادواره عارف نامی کُرد«شمس قریشی» به همت حوزه هنری استان کردستان همزمان با آغاز هفته وحدت چهارشنبه، 5 شهریور از ساعت 20 در صحن جدید مسجد جامع سنندج برگزار می شود.

نوزدهمین یادواره شمس قریشی در سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، افشین آزادی، سرپرست حوزه هنری استان کردستان امروز، چهارم مهر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک ربیع الاول و جشن های هفته وحدت گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرهنگی استان هنر وفرهنگ کردستان همدلی و وحدت بین فرق اسلامی تحت لوای پیامبر رحمت ومهربانی‌ها حضرت ختمی مرتبت محمد المصطفی(ص) است که نمود آن در ایام ماه مبارک ربیع به خوبی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ایجاد اختلاف بین فرق اسلامی را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از راهبردهای اصلی دشمنان نظام اسلامی ذکر کرد و افزود: آنچه که مهم است تلاش در جهت روشنگری و تبیین این فتنه و دسیسه بزرگ در بین برادران اهل سنت و تشیع است و میلاد نبی مکرم اسلام بهترین فرصت برای این مهم است.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی از همان ابتدای شکل گیری با دوراندیشی حضرت امام (ره) و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب با تأکید بر آزادی عقیده و مذهب بحث وحدت بین مسلمین را به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرارداده است و این خرد و اندیشه اسلامی سبب شده است تا علی‌رغم تمامی دسیسه‌های پیدا و پنهان شاهد تقویت همدلی و مؤدت بین اهل تسنن و تشیع در استان کردستان و دیگر مناطق کشور باشیم.

وی ادامه داد: ماه ربیع در کردستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در این ماه نوای عرفانی دف عجین شده با سروده‌های نشأت گرفته از اخلاص و باور شاعران و عارفان کُرد، در منازل، مساجد و تکایای استان مولود رحمه للعالمین را به جشن نشسته و ندای «یا مصطفی» و «یا نبی» به شکرانه وجود حضرتش درکوی و بم گوش‌ها و دل‌ها را نوازش می‌کند.

آزادی در ادامه گفت: در چند سال اخیر به واسطه بیماری کرونا هرچند به  ناچار از برگزاری باشکوه و عمومی این یادواره محروم بودیم و صرفا از طریق پخش مستقیم در شبکه استانی صدا و سیما این مراسم را به خانه‌ها بردیم خوشبختانه باردیگر امکان برگزاری این یادواره با حضور مردمان عاشق و مریدان نبوت در صحن جدید مسجد جامع فراهم شده است.

وی افزود: همزمان با شب میلاد حضرت محمد (ص) بین اهل سنت با حضور دف‌نوازان و مولودی‌خوانان برجسته استان و حضور هنرمند برجسته کشوری «پیام عزیزی» آغاز هفته وحدت را با مراسم نوزدهمین یادواره خالق مولودنامه و معراجنامه «سید بهاء الدین شمس قریشی» به جشن می نشینیم.

سرپرست حوزه هنری کردستان با دعوت از تمامی مردم کردستان برای حضور در این مراسم بزرگ و معنوی یادآور شد: مراسم مولودی خوانی و یادواره شمس قریشی از ساعت 19:30 چهارشنبه 5 مهر برگزار می‌شود و ورود برای تمام علاقه‌مندان همچون سنوات گذشته آزاد خواهد بود.

انتهای پیام
captcha