زنان ایران اسلامی آیینه تمام نمای ایثار و فداکاری هستند
کد خبر: 4171310
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

زنان ایران اسلامی آیینه تمام نمای ایثار و فداکاری هستند

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کردستان گفت: زنان شجاع ما حماسه‌سازان گمنامی بودند که درس شجاعت و شهادت را به فرزندان و همسران خود آموختند و آیینه تمام نمای ایثار و فداکاری بوده و هستند.

بتول سرکانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، بتول سرکانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کردستان امروز، چهارم مهر در یادواره شهدای زن کردستان و اجتماع بزرگ زنان و دختران جهاد و مقاومت گفت: دفاع مقدس اقیانوس بیکرانی است که باید سال‌ها از آن بگذرد تا بتوان گنجینه‌های درون آن را استخراج کنیم.

وی با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس افزود: زنان در دوران دفاع مقدس نقش برجسته و بی‎بدیلی از خود نشان دادند و مقام معظم رهبری در این زمینه می‌فرمایند «اگر زن‌ها حماسه جنگ را نمی‌سرودند و جنگ را در میان خانه‌ها به عنوان یک ارزش تلقی نمی‌کردند، مردها اراده و انگیزه رفتن به میدان جنگ را پیدا نمی‌کردند».

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کردستان بیان کرد: زنان شجاع ما حماسه‌سازان گمنامی بودند که درس شجاعت و شهادت را به فرزندان و همسران خود آموختند و آیینه تمام نمای ایثار و فداکاری بوده و هستند.

وی ادامه داد: زنان ایران اسلامی با الهام از تعالیم اسلامیو ایرانی در همه عرصه‌های دفاع مقدس و حتی در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کردند و بانوان کردستانی از جمله بانوانی بودند که در مناطق عملیاتی ماندند و نقش‌های ارزشمندی را از خود برجای گذاشتند.

سرکانی در ادامه گفت: زنان ایران اسلامی چه در میدان کارزار با دشمن و چه در پشت ‌جبهه‌ها با پشتیبانی از رزمندگان، انجام برنامه‌های فرهنگی، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه خدمات بسیار ارزشمند و گرانبهایی را در آن دوران از خود برجای گذاشتند.

وی افزود: همگان وظیفه داریم یاد و خاطره شهدا، رزمندگان و رشادت‌های بانوان در دفاع مقدس را گرامی بداریم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم و بدانیم که زنان ما در دوران دفاع مقدس همواره به صورت مستقیم  و غیرمستقیم در تمام عرصه‌ها پیشگام بوده‌اند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کردستان افزود: ما باید به این زنان مقتدر ایران اسلامی اقتدا کنیم و به نقش پیشبرنده و پیشتاز خود بیش از پیش واقف باشیم تا نقشه‌های دشمنان در حمله به عفاف، حجاب و حریم خانواده  را شکست دهیم.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با توکل بر خداوند متعال و با صلاح ایمان، تقوا، عفت و الگوگیری از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha