مسئله «کولبری» با تحقق منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان مرتفع می‌شود
کد خبر: 4180052
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

مسئله «کولبری» با تحقق منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان مرتفع می‌شود

استاندار کردستان گفت: عملیاتی شدن منطقه آزاد بانه و مریوان در کنار رونق قابل توجه اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری، مسئله و معضل کولبری را در کردستان حل می‌کند.

نشست شورای اداری استان کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در نشست شورای اداری که شامگاه گذشته، 13 آبان در سالن جلسات پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، با اظهار خرسندی ضمن تقدیر از حماسه بزرگی که مردم کردستان در استقبال از رئیس جمهور خدوم خود خلق کردند، گفت: تمام کسانی که دلسوز این نظام و مردم هستند در هرجای این کشور خوشحال شدند و دلیل آن اهمیت این استان بوده و بازتاب آن در کشور، منطقه و دنیا بسیار قابل توجه است.

وی با ذکر اینکه قطعا این استقبال در هر جای کشور اتفاق بیفتد باعث افتخار است، اما در کردستان معنای دیگری دارد، افزود: این استقبال نشان داد که مردم کردستان مردمانی قدرشناس و دلسوز و متعهد هستند و به پاس همت بلند و نیت خیر رئیس جمهور پا به میدان گذاشتند.

استاندار کردستان با بیان اینکه استقبال بی نظیر مردم کردستان از رئیس جمهور رسالت مسئولان در خدمت را مضاعف کرد، افزود: ما از امروز بار سنگین‌تری را باید بر دوش خود احساس کنیم و هرآنچه مانع خدمت می‌شود باید کنار گذاشته و از آن عبور کنیم. مردم با این کار به ما پیام دادند که کارهای شما را می‌بینند و رصد می‌کنند و تمام این جوسازی‌ها و تلاش‌های رسانه‌های معاند نمی‌تواند مانع از دیدن تلاش‌ها شود.

زارعی‌کوشا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما ارتباط خوبی با اقلیم کردستان عراق داریم، سرمایه بسیار خوب در آن منطقه است و تعامل برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، گفت: با توجه به مطالبه جدی مبنی بر بازگشایی معابر مرزی، به صورت موقت یکی دو تا بازارچه و معبر را  بازگشایی کردیم که اثر خوبی را در تعادل نرخ‌ها در استان ایجاد کرده است.

استاندار کردستان با اشاره به معضل کولبری در استان گفت: عملیاتی شدن منطقه آزاد بانه و مریوان در کنار رونق قابل توجه اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری، مسئله و معضل کولبری را در کردستان حل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید موضوع کولبری را از نزدیک با نگرش تحلیگرانه و مسلط نگاه کنیم، یادآور شد: امیدواریم منطقه آزاد بانه و مریوان به نوعی در کردستان رقم بخورد که دیگر کسی نیاز به کولبری نداشته باشد.

انتهای پیام
captcha