دومین جشنواره «انار هورامان» در سروآباد برگزار می‌شود
کد خبر: 4180289
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

دومین جشنواره «انار هورامان» در سروآباد برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برگزاری دومین جشنواره استانی «انار هورامان» در شهرستان سروآباد خبر داد.

منصور مهرزاد، مدیرکل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان

به‌ گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کردستان، منصور مهرزاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: رویداد فرهنگی جشنواره «انار» روز پنجشنبه ١٨ آبان‌ماه سال‌جاری از ساعت ١٠  الی ١٦ در روستای دله‌مرز از توابع شهرستان سروآباد برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، توسعه گردشگری با برگزاری رویدادهای متنوع، معرفی محصولات شاخص کردستان و مزیت‌های گردشگری کشاورزی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: توسعه باغات انار با هدف رونق تولید و معرفی ارقام برتر محلی، نقش احداث باغات انار در گردشگری کشاورزی و کارآفرینی و ایجاد انگیزه در نسل جوان و توسعه پایدار از محورهای این جشنواره است.

وی افزود: عرضه محصولات و فرآورده‌های جانبی انار، برگزاری موسیقی سنتی و معرفی آیین‌های محلی و ... از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.

مهرزاد با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری این مجموعه، جهاد کشاورزی، فرمانداری و بخشداری سروآباد و دهیاری روستای دله‌مرز برگزار می‌شود، یادآور شد: شهرستان سروآباد قطب تولید انار در استان کردستان است و سالانه از ۷۰۰ هکتار باغات موجود، بیش از ۱۰ هزار تن انار ارگانیک و مرغوب برداشت می‌شود.

انتهای پیام
captcha