گردشگری؛ محور اصلی توسعه و مؤثر در رشد اقتصادی کردستان
کد خبر: 4180939
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
استاندار کردستان تأکید کرد:

گردشگری؛ محور اصلی توسعه و مؤثر در رشد اقتصادی کردستان

استاندار کردستان با اشاره به اینکه گردشگری محور توسعه و مؤثر در رشد اقتصادی است، گفت: با توجه به اینکه کردستان به سرزمین جشن‌ها و جشنواره‌ها تبدیل شده، این مهم در جایگاه خود یکی از محور‌های توسعه محسوب می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان روز گذشته، ۱۸ آبان در دومین جشنواره انار در روستای دله‌مرز از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد با حضور استاندار کردستان، جمعی از هنرمندان، گردشگران،  مردم و مسئولان برگزار شد، گفت: امروز صدها نفر گردشگر از نقاط مختلف کشور برای دیدن یکی از زیباترین، بکرترین و دیدنی‌ترین نقاط دنیا، کردستان زیبا در این جشنواره حضور یافتند، در این دیاری که مردمانش به‌سان طبیعت، بسیار زیبا، در پایمردی و اسقامت همچون کوهستان شاهو، در عظمت و شکوه همچون کوه کوسالان و در زلالی و پاکی مانند رودخانه خروشان سیروان هستند.

وی، با اشاره به صفا وصمیمیت و مهمان‌نوازی مردمان این دیار افزود: بسیار افتخار می‌کنم به میزبانانی چنین ارجمند که اینگونه هرآنچه که از مواهب الهی در اختیار دارند را برای مهمانان خود در طبق اخلاص می‌گذارند.

استاندار کردستان بیان کرد: سال گذشته توسط مجموعه مدیران استان بخشی از این مسیر از روستای ژریژه تا دَله آسفالت شده‌است، امیدواریم در سال ۱۴۰۳ جاده روستای دله‌مرز نیز آسفالت و بهسازی شود. امید است سال آینده همزمان با برگزاری جشن انار زمین چمن مصنوعی  روستای دله‌مرز در کنار رودخانه سیروان هم بهره‌برداری و احداث شود.

وی با تأکید بر رفع مشکل اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه در این روستاها گفت: امیدواریم تا ۲ ماه آینده مشکل آنتن دهی تلفن همراه و شبکه اینترنت پرسرعت این محور به طور کامل برطرف شود.

زارعی کوشا، برگزاری جشنواره‌ها را فاکتور مهمی در توسعه گردشگری استان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه کردستان به سرزمین جشن‌ها و جشنواره‌ها تبدیل شده،  این مهم در جایگاه خود یکی از محور‌های توسعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به  گردشگری در ابعاد مختلف از جمله گردشگری اقتصادی، سلامت، طبیعی، تفریحی و گردشگری کشاورزی، اظهار کرد:  امسال تاکنون به شکرانه برداشت محصولات کشاورزی چندین جشنواره در استان برگزار شده و در آینده نزدیک جشن گندم در بیجار برگزار خواهد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها به توجه و تمرکز ویژه دستگاه‌های متولی نسبت به موضوع کشاورزی کمک می‌کند و منجر به ترغیب گرشگران جهت دیدن مناطق بکر گردشگری می‌شود، افزود: امروز صدها نفر گردشگر از نقاط مختلف کشور برای دیدن زیبایی های کردستان در جمع بیش از دوازده هزارنفری این جشنواره حضور یافتند.

وی با تأکید بر تکمیل زیرساخت‌ها در مناطق روستایی که مهم‌ترین آن راه‌ها، جاده‌ها و مراکز اقامتی و سکونتگاه‌ها است، بیان کرد: در دوسال سال گذشته از عمر دولت سیزدهم بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان احداث شده که عمده آن در محورهای گردشگری استان بوده است.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه در سفرهای  رئیس جمهور و هیئت دولت مردمی به کردستان، اعتبار مناسبی برای توسعه حوزه راه و زیرساخت‌های گردشگری جذب شده است، یادآور شد: احداث سکونت‌گاه‌های بوم‌گردی باتوجه به بوم و طبیعت بی نظیر این استان توجیه اقتصادی دارد و می‌تواند جذابیت زیادی برای دوستداران طبیعت داشته باشد.

یادآور می‌شود؛ توسعه باغات تجاری انار با هدف رونق تولید و معرفی ارقام برتر محلی، نقش احداث باغات انار در گردشگری کشاورزی و کار آفرینی، ایجاد انگیزه در نسل جوان و توسعه پایدار  از جمله محورهای برگزاری این جشنواره است.

انتهای پیام
captcha