رفع محرومیت در کردستان مستلزم برنامه مدون است
کد خبر: 4184061
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

رفع محرومیت در کردستان مستلزم برنامه مدون است

استاندار کردستان گفت: رفع محرومیت، جبران فرصت‌های از دست رفته و رسیدن به تعالی و پیشرفت در همه زمینه‌ها و شاخص‌ها در استان، نیازمند برنامه‌ مدون، نگاه مستقر و مشرف بر همه این مسائل توسط مدیران است.

نهمین کنفرانس حکمرانی ملی در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، چهارم آذر در پیش‌نشست نهمین کنفرانس حکمرانی ملی گفت: کنفرانس ملی جهت بررسی و تمرکز بر حل مسائل کشور و ارائه راهکارها و پیشنهاداتی که ما را در رسیدن به اهدافی که جزو سیاست‌های کلی نظام و کشور است، نزدیک می‌کند، بنا است از طرف دانشگاه تهران و دانشکده حکمرانی برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس حکمرانی استانی در کردستان، آن را فرصت مغتنمی برشمرد و افزود: عنایت ویژه رؤسای دانشگاه تهران و دانشکده حکمرانی، اولین نشست استانی این کنفرانس در کردستان برگزار می‌شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه در هر استانی به اقتضای شرایط، ویژگی‌های خاصی وجود دارد، بیان کرد: وضعیت جعرافیایی، جغرافیای سیاسی و ظرفیت‌های بومی در طول تاریخ به ویژه در ۱۰۰ سال گذشته، شرایطی را برای کردستان وجود آورده که برای گذر از محرومیت و فرصت‌های از دست رفته و رسیدن به تعالی و پیشرفت در همه زمینه‌ها و شاخص‌ها،  نیازمند برنامه‌ای مدون و نگاه مستقر و مشرف بر همه این مسائل توسط مدیران است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان ویژگی‌های برجسته و ظرفیت‌های فراوانی دارد، ادامه داد: امروز مسئله اصلی ما در این استان با درنظر گرفتن همه بخش‌های اجتماعی، امنیتی و سیاسی، اقتصاد است و مشکلات اقتصادی به نوعی  بر دیگر مولفه‌ها و مسائل، سایه افکنده است.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: امید است رهاورد این کنفرانس به عنوان نقطه عزیمتی به سمت طراحی، برنامه‌ریزی و استهداف جدید مسائل استان باشد و تمرکزی بر موضوعات اقتصادی در کنار همه حوزه‌ها از جمله فرهنگی و اجتماعی که جزو اولویت‌ها و مسائل جدی است، داشته باشیم و از ظرفیت‌های علمی و تجربی برای گذر از مشکلات اقتصادی استان در قالب این کنفرانس بهره بگیریم.

وی افزود: امیدواریم با ورود جدی استان کردستان و دانشگاه تهران بتوانیم اولین دانشکده حکمرانی زیرمجموعه دانشگاه تهران را در آینده برای تمرکز بیشتر بر حل نظام مسائل استان کردستان تأسیس کنیم.

استاندار کردستان اظهار کرد: دانشکده حکمرانی زیر مجموعه دانشگاه تهران دو سال تأسیس شده است  و ۵۰ نفر از اساتید برجسته کشور، در آن مشغول فعالیت هستند.

وی به اهداف خود در استان طی دو سال گذشته تاکنون به عنوان مسئول اجرایی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: تمرکز ما بر حل مسائل و مشکلات استان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی که قریب به ۲۰ سال از شروع آن گذشته و به نماد ضعف و ناتوانی مدیریت تبدیل شده بود با رویکرد دولت مردمی بوده است.

زارعی‌کوشا افزود: با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی استان در حوزه فرهنگ و هنر توانسته‌ایم بخشی از مشکلات و چالش‌های استان را جبران و واقعیت‌های این منطقه را به دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه ما در کردستان برای دستیابی به پیشرفت و تعالی نیازمند طراحی نقشه‌راهی با محوریت مسائل استان بر اساس ظرفیت‌ها و با توجه به مشکلات روز، هستیم، افزود: از جریان‌های فکری و علمی استان و دانشکده حکمرانی خواستار همکاری و همفکری در این زمینه هستیم.

استاندار کردستان هدف از برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی را معرفی پتانسیل‌های استان و جشنواره محصولات کشاورزی به شکرانه برداشت را زمینه‌ساز شکوفایی اقتصاد روستایی و جذب گردشگر ذکر کرد و یادآورشد: راهبرد موفق در کردستان کار پرحجم، خدمت نمایان همراه ارتباط عاطفی با مردم است که توفیقات در این استان را ضریب تصاعدی می‌دهد.

انتهای پیام
captcha