تمرکز بر اشتغال فارغ‌التحصیلان با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 4184243
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
استاندار کردستان تأکید کرد:

تمرکز بر اشتغال فارغ‌التحصیلان با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان

اسماعیل زارعی‌کوشا، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌هایی منتج به توسعه اشتغال فارغ‌التحصیلان را اولویت اول در کردستان ذکر کرد و گفت: توجه به این حوزه مانند دیگر کارهای بر زمین مانده در استان میراثی است که تحقق آن بر عهده مسئولان فعلی است.

نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان شامگاه گذشته، چهارم آذر در دومین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان، اشتغال فارغ‌التحصیلان را اولویت اول استان برشمرد و گفت: توجه به این حوزه مانند دیگر کارهای بر زمین مانده در استان میراثی است که تحقق آن بر عهده مسئولان فعلی است.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب شرکت شهرک‌های صنعتی در حوزه دانش بنیان، افزود: لازم است برخی واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی که قابلیت واگذاری واحدهای فناور را دارند به تملک پارک علم و فناوری درآید.

استاندار کردستان بر اولویت تقویت صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری کردستان از محل اعتبارات استانی تأکید و بیان کرد: تمرکز همه ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان نباید محدود به سنندج باشد، ظرفیت واگذاری زمین به مراتب در شهرستان‌های استان آسان‌تر است.

وی افزود: سال گذشته ۹۰ درصد متقاضیان تسهیلات اشتغال افراد دیپلم و زیر دیپلم بودند و اگر چه آمار بیکاران کاهش یافته اما مسئله اصلی در استان همچنان روند افزایشی فارغ‌التحصیلان بیکار است.

زارعی‌کوشا تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را از اولویت‌های استان دانست و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با ظرفیت‌سازی می‌توانند الگوهای موفقی در میدان عمل جهت اشتغالزایی باشند.

گفتنی است، محورهای اصلی سازوکار ابلاغی برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری، «تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین»، محورهای اصلی قانون جهش تولید، بازنگری و دسته‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲ توسط معاونت علمی، فناوری، اقتصاد و انواع شرکت‌های دانش بنیان(نوآور، فناور) و شریط احراز آن ارائه و گزارش اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد دانش بنیان طی سه ماه گذشته، انجام هماهنگی‌های لازم برای سه ماه آتی، میزان تحقق مصوبات اولین جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان و قوانین مرتبط با واگذاری اراضی، تأمین زمین و ساختمان برای پارک‌های علم و فناوری تشریح و اعلام شد.

انتهای پیام
captcha