رویکرد پیگیری مسکن در کردستان باید تسهیلات محور شود
کد خبر: 4184937
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

رویکرد پیگیری مسکن در کردستان باید تسهیلات محور شود

استاندار کردستان گفت: رویکرد استان کردستان بعد از تأمین زمین که علی رغم مشکلات زیاد تا حدود زیادی مرتفع شده، تسهیلات محور و بانک محور است و مستلزم همت بانک‌ها است.

چهاردهمین جلسه شورای مسکن کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در چهاردهمین جلسه شورای مسکن که امروز، هشتم آذر در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار و تکلیف سهمیه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مسکن مشخص و تصویب شد.

وی با بیان اینکه بانک‌های عامل باید در خصوص میزان پرداخت تسهیلات شفاف‌سازی کنند، افزود: رویکرد ما بعد از تأمین زمین که علی رغم مشکلات زیاد تا حدود زیادی مرتفع شده،  تسهیلات محور و بانک محور است و مستلزم همت بانک‌ها است.

استاندار کردستان با ذکر اینکه برای تأمین زمین فرصت‌های زیادی صرف شد خطاب به بانک‌ها تأکید کرد: در افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات مسکن ملی در کردستان تعلل نکنید و فرصت‌ها را از دست ندهید.

وی با تأکید بر اینکه کارهای ستادی، هماهنگی، کارهای عمرانی، پرداخت تسهیلات و عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن سریع‌تر انجام شود، افزود: ۳۰ درصد تسهیلات طی دو هفته آینده در بانک‌ها باید اجرایی و اطلاع‌رسانی شود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه بیش از یک سوم  مساحت شهرها و نیمی از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند، تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده را ضروری دانست و گفت: بسیاری از محلات در سنندج مصداق بافت فرسوده هستند که هیچ ایمنی ندارند و با وقوع یک حادثه غیر مترقبه با بحران مواجه می‌شویم.

وی برگزاری جلسه اضطراری با حضور دستگاه‌های مربوطه و متولی بافت فرسوده جهت تصمیمات لازم و تمهیدات سریع را برای تعیین تکلیف این بافت‌ها و نوسازی آن مصوب کرد‌.

استاندار کردستان واگذاری اراضی روستایی برای طرح مسکن ملی توسط بنیاد مسکن را اقدامی ارزشمند بیان کرد و گفت: در واگذاری اراضی مازاد دستگاه‌ها به طرح مذکور باید قانون و مقررات اجرا شود.

وی از اخذ مجوز دانشکده داروسازی در کردستان خبرداد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه اراضی مازاد خود باید طرح جامع که قابلیت اجرا و دارای زمانبندی باشد ظرف دو هفته آتی، ارائه دهد.

زارعی‌کوشا در پایان یادآور شد: اراضی باغ ژاله نیاز حوزه ورزش است که باید زودتر تعیین تکلیف شود و این ظرفیت در خدمت استعدادیابی، آموزش و قهرمان‌پروری قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha