دانشجو روح همیشه بیدار، چشم بینای جامعه و امید آینده کشور است
کد خبر: 4186507
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸

دانشجو روح همیشه بیدار، چشم بینای جامعه و امید آینده کشور است

استاندار کردستان گفت: دانشجو روح همیشه بیدار، چشم بینای جامعه و امید آینده کشور است و مردم این مرزو‌بوم امیدوار به آینده‌ای هستند که به دستان پرتوان دانشجویان امروز ساخته خواهد شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان،  اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 16 آذر در همایش بزرگداشت روز دانشجو با تبریک فرارسیدن ۱۶ آذر، ضمن بیان اینکه، دانشجو روح همیشه بیدار، چشم بینای جامعه و امید آینده کشور است، گفت: همه آحاد مردم این مرزو‌بوم امیدوار به آینده‌ای هستند که به دستان پرتوان دانشجویان ساخته خواهد شد.

وی افزود: ما در استان پر افتخار کردستان که مملو از استعدادها و  ظرفیت‌های ویژه در همه زمینه‌ها است، بسیار امیدواریم فرزندان برومند این استان آینده‌ای شکوفا و پررونق‌تر و افتخار آمیزتر را رقم بزنند.

استاندار کردستان با اشاره به وظیفه خود در این استان بیان کرد: ما بایستی بر چسپ استان محروم را از روی استان پر ظرفیت و توانمند کردستان برداریم و این اتفاق با تلاش خود و جلب و جذب نگاه ویژه دولتمردان عالی کشور نسبت به این استان میسر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما راهی برای توسعه و پیشرفت این استان جز تکیه بر توانایی‌های خود مبتنی بر ظرفیت‌های ویژه این دیار نداریم، ادامه داد: بالاتر از همه این مواهب، ظرفیت نیروی انسانی مستعد و مردمان سخت‌کوش، مهربان، فرهنگ‌مند و دوست داشتنی  کردستان هستند، و موظفیم در راستای قدردانی از این مردم و برای اعتلای این پتاتسیل ویژه، گام های اساسی برداریم.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در دو سال گذشته تا حدود بسیار زیادی موفق شده‌ایم نگاه ویژه نسبت به کردستان را از جانب دولتمردان جذب و جلب کنیم، گفت: اینکه مجموع کارکرد عمرانی استان در سال ۹۹،  مبلغ ۴۲۶ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ این مبلغ به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، یک نمونه از جلب نگاه ویژه دولت به استان کردستان است.

وی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و طرح‌های بر زمین مانده است، افزود:  پروژه‌های نیمه‌تمامی که تبدیل به آثار باستانی می‌شدند، با تونمندی، تمرکز و اولویت بخشی، امروز افتتاح شده‌اند و بستری را فراهم کردند  تا فردای این استان با زیرساخت‌های بهتری ساخته شود.

استاندار کردستان هدف از برگزاری جشنواره موسیقی اقوام در سنندج را تثبیت ارجحیت موسیقی نواحی در کردستان دانست و گفت: امروز افتخار می‌کنیم به اینکه انگاره‌های غلط و نگاه‌های ناصحیح نسبت به کردستان را با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی این استان در کشور تغییر و اصلاح می‌کنیم و نشان می‌دهیم کردستان دیار مردمانی است که از سپیده‌دم تاریخ تا به امروز با هنر عجین بوده‌اند.

وی افزود: بر اساس گفته دانشمندان و مورخان، منطقه کردستان خاستگاه اولیه موسیقی دنیاست، امروز هنرمندان برجسته این دیار در اقصی نقاط دنیا افتخار آفرین هستند و ما به این ظرفیت‌ها نیاز داریم تا مسیر پیشرفت را به سرعت طی کنیم.

زارعی‌کوشا، تأمین سریع نیازهای اولیه مردم را از جمله اهداف خدمت در این استان برشمرد و گفت: آب شرب سنندج که قریب به ۱۰ سال مطالبه مردم این دیار بود و قرار بود چهار سال بعد به بهره‌برداری برسد  با دستان توانمند فرزندان این استان در کمتر از یک سال به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه راه آهنی که بعد از ۱۸ سال قریب به ۶۵ درصد پیشرفت داشت با دستان فرزندان بومی این دیار در کمتر از دو سال افتتاح شد، افزود: فرودگاهی که در سقز بدون برج مراقبت و با باند نامناسب متأسفانه افتتاح شده بود و هیچ پروازی در آن انجام نشده بود، امروز افتخار می‌کنیم که بلیط‌های پرواز سقز تا سه‌هفته آینده به فروش رفته و مردم این استان ما را در مقابل کسانی که می‌گفتند فرودگاه در سقز توجیه اقتصادی ندارد و کسی استقبال نخواهد کرد، سربلند کردند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در ماه‌های آینده نیز شرکت ایرلاین بومی سنندج و کردستان به عنوان یکی از ایرلاین‌های فعال کشور، فرود‌گاه سنندج و سقز و البته استان‌های مجاور را شکوفاتر خواهد کرد، یادآور شد: مسیر انتقال خط آهن از سنندج و صلوات‌آباد تا مرز باشماق، علی رغم مخالفت‌های فراوان، با دستور اکید رئیس جمهور  تصویب شد.

انتهای پیام
captcha