معرفی شخصیت امام(ره) از مهم‌ترین مصادیق جهاد تبیین است
کد خبر: 4186647
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

معرفی شخصیت امام(ره) از مهم‌ترین مصادیق جهاد تبیین است

استاندار کردستان گفت: یکی از مهم‌ترین مصادیق جهاد تبیین معرفی شخصیت و اندیشه‌های امام خمینی(ره) است که دشمن می‌خواهد آن را وارونه و غیرحقیقی به جوانان القاء کند.

برگزاری شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در استاندار کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو شامگاه گذشته، 16 آذر در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، گفت: ۴۵ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را پشت سرگذاشته و دوره‌های مختلفی را تجربه کرده‌ایم، جریان‌های سیاسی و فکری مختلف، دولت‌ها و مجلس‌های مختلف آمده و رفته‌ و به قدرت رسیده‌اند و از خود رویکردهایی به جاگذاشته‌اند که امروز می‌توانیم بر اساس آن تحلیل و ارزیابی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز از جهتی نسبت به دهه اوایل انقلاب، کار ما آسان و از جهاتی سخت‌تر است، افزود: در دهه اول انقلاب کارکردها و رویکردها بر اساس اعتقادات قوی اتخاذ می‌شد و مردم به امام راحل (ره )، آن روح بزرگ و همه جانبه‌ای که این کشور را به حرکت در آورده و اتفاق بزرگی را رقم زده بود، اعتماد داشتند.

استاندار کردستان با اشاره به مولد بودن انقلاب در نیروی انسانی کارآمد و تأسیس نهادهای انقلابی توسط امام (ره) تأکید کرد: بسیج محصول اضطرار دفاع مقدس نبود بلکه معجزه مدیریتی امام خمینی(ره) بود کما اینکه امام از ابتدا به حکمرانی مردم و مشارکت دادن مردم در فعالیت‌ها و اداره کشور اعتقاد داشتند.

وی یکی از مصادیق جهاد تبیین را معرفی شخصیت امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: شخصیت امام راحل امروز به شدت مورد حجمه معاندین داخلی و خارجی است، لذا روشنگری و تبیین شخصیت آن بزرگ مردی که دشمن می‌خواهد چهره‌ای غیرواقعی از او نشان دهد، تکلیف همگان است.

زارعی‌کوشا شناخت و شناسایی شخصیت امام (ره)، با زبان هنرمندانه و موثر را وظیفه دانشجویان بسیجی عنوان کرد و گفت: کرامت این روح بزرگ بی‌نظیر که دنیا را دگرگون کرد، باید به جهانیان معرفی شود.

وی مطالعه تاریخ انقلاب جهت روشنگری نسل جدید را ضروری دانست و گفت:  امروز جهان جایگاه جمهوری اسلامی در دنیا و منطقه را که نتیجه تدبیر حکیمانه و رهبری ولایی و الهی مقام معظم رهبری است در همه ابعاد  می‌بیند.

استاندار کردستان در ادامه پیگیری مسائل صنفی و فرهنگی و سیاسی را وظیفه بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: در کنار مسائل فرهنگی به جامعه شناسی و جریان شناسی مجهز شوید و دیگر دانشجویان را به توانمندی در این زمینه سوق دهید.

وی رویکرد خود جهت رفع مشکلات زیاد استان را جلب توجه دولت به کردستان برشمرد و گفت: در شرایط بسیار سخت، کمبود بودجه و مشکلات فراوان مدیریت استان را تحویل گرفتیم اما خوشبختانه امروز با افتخار اعلام می‌کنم توجه و عنایت ویژه دولت به استان محقق شده است.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه  استخدام در دستگاه‌های اجرایی منوط به شرکت در آزمون استخدامی است، افزود: اجازه نمی‌دهیم بدون طی کردن شرایط استخدام، اشتغال دولتی از مسیر رانت و پارتی بازی صورت گیرد و جذب‌ها از طریق آزمون صورت می‌گیرد.

وی در ادامه حمایت از برنامه‌های فرهنگی را وظیفه دانشگاه‌ها دانست و گفت: طی یک سال گذشته، کردستان با تمرکز بر کارهای فرهنگی متحول شده‌است.

استاندار کردستان با بیان اینکه درصددیم کردستان تبدیل به مرکز فعالیت گروه‌های جهادی در زمینه های مختلف شود، یادآور شد: کارهای خوبی تاکنون در مناطق محروم توسط نیروهای جهادی انجام شده اما نیازمند تعریف کار بیشتر با حمایت دستگاه‌های اجرایی هستیم.

یادآور می‌شود؛ بر اساس این گزارش در این نشست تعدادی از اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی نیز دیدگاه های خود را پیرامون‌مسائل مختلف ملی، استانی و دانشجویی بیان کردند.

انتهای پیام
captcha