اختتامیه سومین جایزه کتاب سال کردستان برگزار شد
کد خبر: 4187574
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

اختتامیه سومین جایزه کتاب سال کردستان برگزار شد

آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال استان کردستان که امروز، 21 آذر در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد

عیسی فلاحی معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عیسی فلاحی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال استان کردستان که امروز، 21 آذر در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، گفت: دبیرخانه سومین جایزه کتاب سال کردستان پس از وقفه چهار ساله از شرایط حاکم بر جامعه ناشی از کرونا در مردادماه 1401 فراخوان سومین جایزه کتاب سال کردستان را اعلام کرد.

وی با اشاره به برگزاری سومین جایزه کتاب سال در سه بخش تألیف، ترجمه و احیای متون افزود: در این راستا نویسندگان می‌توانستند که کتاب‌هایی را که در فاصله زمانی 1398 تا 1400 تألیف کرده بودند، به دبیرخانه این دوره از جایزه کتاب سال ارسال کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: داوران این دوره از جشنواره متشکل از خبرگان دفتر نشر و مطالعات کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران بودند که در دو بخش کُردی و فارسی آثار را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره با رشد کیفی محتوایی و فنی ارزیابی مواجه شده بود، افزود: پس از آن ۱۳۲ اثر از استان به دبیرخانه این جایزه ارسال شد که با بررسی توسط هیئت داروان در نهایت ۷۱ اثر شامل ۴۰ عنوان فارسی و ۳۱ عنوان کردی برگزیده شدند.

وی در پایان یادآورشد: امروز در این آیین در بخش فارسی چهار برگزیده و چهار اثر شایسته تقدیر و در بخش کردی نیز چهار برگزیده و ۶ اثر شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha