حضور کاندیداها بین جامعه دانشگاهی ضروری است
کد خبر: 4199580
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

حضور کاندیداها بین جامعه دانشگاهی ضروری است

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان حضور کاندیدا بین قشر دانشگاهی و فرهیخته جامعه را ضروری دانست و گفت: در این راستا این دانشگاه از تمام کاندیداها برای حضور در جمع دانشگاهیان و ارائه برنامه‌هایشان دعوت کرده است.

محمود صفی‌زاده، سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده، معاون فرهنگی دانشگاه کردستان امروز، 24 بهمن‌ماه در نشست سیاست‌ها و رویکردهای دستگاه‌های آموزش عالی استان در عرصه انتخابات با اشاره به اینکه در عرصه جهاد تبیین رسانه‌ها نقش اثرگذاری دارند، گفت: برای نشان دادن دستاوردهای انقلاب و کارهای انجام شده در دولت باید رسانه‌ها در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیشرو افزود: در مبحث انتخابات رسانه‌ها باید با برگزاری نشست‌ها و ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی مشارکت مردم در این صحنه ملی را پررنگ‌تر کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه حضور کاندیدا بین قشر دانشگاهی و فرهیخته جامعه را ضروری دانست، گفت: دانشگاه از تمام کاندیداهای این دوره دعوت کرده در دانشگاه کردستان حاضر شده و برنامه‌های خود را اعلام کنند.

وی در ادامه گفت: کاندیداها باید به این امر توجه کنند که بتوانند از بین دانشگاهیان رأی جمع کنند لذا تأکید ما بر این است که کاندیدا در تبلیغات انتخاباتی خود تمام اقشار مختلف جامعه را مورد توجه قرار داده و برای آنان ارزش قائل شوند.

حجت‌الاسلام صفی‌زاده با تأکید بر اینکه رابطه دانشگاه با جامعه باید مطلوب باشد، افزود: اگر رابطه جامعه با دانشگاه خوب نیست به دلیل خدمات ارائه نشده این نهاد علمی بوده است.

وی افزود: جامعه دانشگاهی با توجه به نقش اثرگذاری که در جامعه دارد باید بین کاندیداهای انتخاباتی یک کاندیدا داشته باشد و با توجه به توانمند و ظرفیت آن کاندیدای مورد نظر را به دانشجویان معرفی کنند اما قشر دانشگاهی ما هیچ کاندیدایی ندارد که این امر یک ضعف است.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان در پایان گفت: رابطه دانشگاه با جامعه باید قوی شود و دانشگاه هم از سوی مسئولان و هم جامعه مورد توجه قرار گیرد. 

مریم مهدعراقی، رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان در ادامه این نشست گفت: احساس درونی انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سایر انتخابات بسیار متفاوت است چراکه ملموس‌تر، قابل دسترس‌تر و دارای علقه‌های مذهبی و قومیتی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید به تعهدات خود در دوران تبلیغات پایبند باشند، افزود: نمایندگان مجلس بعد از انتخابات باید بیشتر بین مردم حضور داشته باشند و پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان بیان کرد: اگر بخواهیم اوضاع استان و مملکت بهتر شود باید مطالبه‌گری را در سطح جامعه ارتقا دهیم واین مطالبه‌گری باید بیشتر بین جوانان و دانشگاهیان توسعه یابد.

انتهای پیام
captcha