نشست توجیهی دوازدهمین دوره «مسابقات ملی مناظره دانشجویان» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4200607
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

نشست توجیهی دوازدهمین دوره «مسابقات ملی مناظره دانشجویان» در کردستان برگزار شد

اولین نشست توجیهی دوازدهمین دوره «مسابقات ملی مناظره دانشجویان» با حضور تیم‌های شرکت‌کننده امروز، 29 بهمن در دانشگاه کردستان برگزار شد.

نشست توجیهی مناظرات دانشجویی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی ورمزیار، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان در اولین نشست توجیهی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که امروز، 29 بهمن در دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: نهادینه‌شدن گفت‌وگو بین آحاد جامعه نخست نیازمند فرهنگ سازی، ایجاد، تقویت و بسط عنصر گفت‌وگو بین نخبگان و دانشگاهیان به‌مثابۀ پیشقراولان جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بی‌تردید مهم‌ترین رکن مناظره، گفت‌و‌گو است، افزود: دانشگاهیان به عنوان  سفیران گفت‌وگو در بدن اجتماع باید با ایفای این مسئولیت اجتماعی خود نقش و عملکرد ویژه‌ای باشند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: گفتگو به شکل مناظره فضایی را فراهم می‌آورد تا هر دانشجو با توجه به استعداد، توانمندی، علائق و دغدغه‌ها، مسائل خود را به‌صورت عالمانه و در چهارچوبی مناسب طرح کند و پاسخ طرف مقابل را بشنود.

وی با اشاره به اینکه براین اساس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تاکنون اقدام به برگزاری 12 دوره مناظرات دانشجویی در سطح دانشگاه‌های کشور کرده است، ادامه داد: یکی از برکات مهم مسابقات مناظرات برای دانشجویان، امکان‌دهی به آنان برای مطالبه‌گری در چهارچوب مناظره و در روش خاص خود است که اتفاقاً اثربخشی و کارایی بهتری به همراه خواهد داشت.

ورمزیار در پایان این نشست به نحوه برگزاری مناظرات، مورد توجه در این نشست توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات، امتیازدهی، اصول و فنون مذاکره و ضوابط و قوانین مطالبی بیان کرد.

یادآور می‌شود؛ مرحله استانی دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی در کردستان هفته آینده با حضور 10 تیم از دانشگاه‌های مختلف استان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
captcha