کد خبر: 4289102
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۷:۴۲
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

راه‌اندازی مدارس نوع دوم فرصتی برای ارتقای آموزشی و تربیتی

سیدفواد حسینی با اشاره به راه‌اندازی مدارس نوع دوم در استان کردستان گفت: راه‌اندازی مدارس پایلوت به‌عنوان الگو در قالب مدارس تراز سند تحول بنیادین برای مهر ۱۴۰۴، فرصتی ارزشمند برای ارتقای سطح آموزشی و تربیتی است. با بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه علمیه، تلاش می‌کنیم این مدارس را به الگوی موفقی در سطح استان تبدیل کنیم.

نشست ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدفواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان دیروز، 26 خردادماه ضمن تسلیت شهادت جمعی از فرماندهان ارشد نظامی، دانشمندان هسته‌ای و هموطنان عزیزمان در جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی و تقدیر از نیروهای مسلح به خاطر جواب قاطع به این جرثومه کثیف در منطقه گفت: یکی از مهم‌ترین گام‌ها در مسیر ایجاد مدارس وابسته نوع دوم، بهره‌گیری از تجارب موفق سایر استان‌ها و رعایت دستور العمل‌های مربوطه است.

وی افزود: در این راستا، راه‌اندازی مدارس پایلوت به عنوان مدارس الگو در قالب مدارس تراز سند تحول بنیادین برای مهر ۱۴۰۴، فرصتی ارزشمند برای ارتقای سطح آموزشی و تربیتی خواهد بود. ما با بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه علمیه، تلاش می‌کنیم این مدارس را به الگوی موفقی در سطح استان تبدیل کنیم.  

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه شناسایی و تعیین طلاب فرهنگی سرآمد از طریق دستورالعمل‌های مشخص، هم در آموزش و پرورش و هم در حوزه علمیه، گامی دیگر در این مسیر است، بیان کرد ما باید با تعیین آمار دقیق طلاب شاغل در مدارس آموزش و پرورش استان کردستان، از ظرفیت شهرستان‌ها، نواحی و مناطق نیز در این راستا  به نحو احسن بهره ببریم. این اقدام، به برنامه‌ریزی بهتر و استفاده مؤثر از این بخش از منابع انسانی در آینده کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: شناسایی گروه‌های تبلیغی و حمایت از آنان، از جمله وظایف مهمی است که باید با جدیت دنبال شود. تجربه‌نگاری موفق طلبه‌های معلم و انتقال این تجربیات به دیگران، سبب خواهد شد که تمامی افراد مرتبط با این حوزه، بتوانند از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل بهره ببرند.

حسینی اظهار کرد: در زمینه جذب و سازماندهی طلاب وظیفه نیز، سهمیه کل استان ۱۵ نفر مشخص شده است و آموزش و پرورش ان‌شالله از ظرفیت علمی و آموزشی این عزیزان استفاده خواهد کرد تا بتوانیم آموزش را با کیفیت مطلوب ارائه دهیم؛ همه غرایند فرایند جذب این طلاب از طریق سامانه اختصاصی حوزه علمیه انجام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مکان‌های مذهبی همچون تکایا، بر استمرار جلسات کارشناسی و تداوم برنامه‌ریزی‌های دقیق تأکید و گفت: این جلسات، مسیر پیشرفت و تعالی آموزش را هموار خواهد کرد و زمینه‌ساز تحقق اهداف بزرگ ما در حوزه تعلیم و تربیت می‌شود.

انتهای پیام
captcha