به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان، اقبال خانی، سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان امروز، ۳۱ خرداد در حاشیه برگزاری جلسه پروژه مهر که در محل اداره استثنایی استان کردستان برگزار شد، گفت: این پروژه با شعار توسعه عدالت آموزشی، برای ایران، برای مدرسه از سوی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کلید خورده و در مدارس با تأکید بر عدالت آموزشی و تربیت تمام ساحتی دانشآموزان و تقویت هویت ایرانی اسلامی اجرایی میشود.
وی افزود: این پروژه هر ساله به منظور آمادهسازی و تمهید بازگشایی مطلوب مدارس برای اجرا ابلاغ و در مدارس اجرایی میشود و موفقیت آن در مسیر مطلوب برگزار کردن سال تحصیلی جدید نیازمند ساماندهی به موقع امور آموزشی است.
سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: در همین راستا ستاد پروژه مهر در آموزش و پرورش استثنایی کردستان به منظور برنامهریزی و هماهنگی فعالیتها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس ۷ کارگروه برنامهریزی، ساماندهی، بهسازی منابع و انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، تأمین و تجهیزات، کیفیتبخشی آموزشی، تربیتی و تندرستی، اطلاعرسانی و توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت در مدارس کار خود را آغاز کرده است.
وی، پروژه مهر را اقدامی در جهت شادابسازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانشآموزان با نیازهای ویژه دانست و ادامه داد: پروژه مهر با هدف سامان دهی و آماده سازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگی های معلمان، ساماندهی مطلوب و توانمندسازی نیروی انسانی، برنامه ریزی جهت ثبت، سفارش و توزیع کتب درسی و غیره در حال اجرا است.
سرپرست آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر استفاده از تمامی امکانات و ظرفیتهای موجود در خدمترسانی به دانشآموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: کمبود نیروی آموزشی متخصص، تجهیزات آموزشگاهی و کارگاهی، عدم مناسبسازی فضاهای آموزشی و نبود زمینه اشتغال برای دانشآموزان فارغالتحصیل چالشهای مهم پیش روی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان است.
وی پروژه مهر را یک اقدام زیر بنایی مدیریت شده و نظاممند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی دانست و افزود: پروژه مهر فرصتی فراهم میکند که فضا و فعالیتهای مدرسه، متناسب با امکانات و خلاقیت عوامل اجرایی و سند تحول بنیادین، آماده ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان و همکاران شود.
خانی، تأکید کرد: کارگروههای مختلف باید با تمهید ساز و کارهای نظارتی بر اجرای مطلوب فعالیتها در مدارس نظارت داشته و با بهرهگیری از توان و تخصص کارکنان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی هرچه بهتر مدارس را فراهم کنند.
سرپرست آموزش و پرورش استثنایی کردستان در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران جدید مدارس افزود: انتخاب و انتصاب مدیران باید با حساسیت و دقت کامل صورت گیرد تا مدیرانی کارآمد و با انگیزه انتخاب شوند.
وی در پایان گفت: توجه به نقاط قوت و تجارب سالهای گذشته و نیازهای نوین نظام تعلیم و تربیت، قدرت تصمیم گیری و تقویت روحیه مشارکتجویی در پویایی مدارس و ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان مورد تأکید است.
انتهای پیام