به گزارش ایکنا از کردستان، اقبال خانی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان امروز، پنجم مهرماه در نشست رویکرد اصلی در فعالیتهای آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی غنیسازی، اوقات فراغت دانشآموزان با نیازهای ویژه در تابستان ۱۴۰۴ را آموزش مهارتهای زندگی با محوریت تربیت بدون توقف و رشد و تعالی دانش آموزان در پرتو همکاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردم ذکر کرد.
وی تلاش در جهت تحقق شعار هر خانه یک پایگاه تابستانی با رویکرد آموزش و توسعه مهارتها را محور اصلی فعالیت ۱۹ پایگاه تابستانی غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان با نیازهای ویژه استان در تابستان جاری ذکر کرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بیان کرد: این پایگاهها به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در مراکز وابسته به ادارهکل بهزیستی، سالنهای ورزشی، کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز آموزش فنی وحرفهای و هیئتهای ورزشی جانبازان و معلولان، نابینایان و ناشنوایان در راستای کیفیتبخشی و غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان با نیازهای ویژه دایر شد.
وی از مجموعه برنامههای اوقات فراغت بهعنوان بزرگترین رویداد تربیتی نام برد و افزود: در این پایگاهها رشتههای ورزشی، قرآنی، هنری، مشاغل و برنامههای فوق برنامه آموزشی به دانشآموزان با نیازهای ویژه (مدارس استثنایی) و تلفیقی فراگیر (مدارس پذیرا ) ارائه شد.
خانی اظهار کرد: با تقویت مهارتهای این دانشآموزان صرفنظر از محدودیت آنها میتوان ظرفیتهای ارزشمندی را در زمینههای مختلف آموزشی، فرهنگی، هنری را در آنان شناسایی و در جهت تقویت آن گام برداشت.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تقویت هویت ملی و دینی، ایجاد شور ونشاط، شناسایی و هدایت استعدادها، پرورش خلاقیت و آموزش مهارتهای فردی و اجتماعی دانشآموزان با نیازهای ویژه را از مهمترین برنامههای این پایگاهها ذکر و بیان کرد: غنیسازی اوقات فراغت تابستانی دانشآموزان فرصتهای بزرگ یادگیری، تربیت تمام ساحتی و رشد همه جانبه آنان را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه برنامههای غیررسمی و بدون اجبار تأثیری به مراتب بیشتر در روند تقویت و پیشرفت دانشآموزان دارد، گفت: فعالیتهای تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها و مهارتهای دانشآموزان، تثبیت یادگیری و ارتقای مهارتهای فردی و اجتماعی دانشآموزان است.
انتهای پیام