شیرخوارگان بیجاری در غم کوچکترین سرباز عاشورا گریستند
کد خبر: 1314322
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲

شیرخوارگان بیجاری در غم کوچکترین سرباز عاشورا گریستند

گروه اجتماعی: دیروز آسمان بیجار به یاد مظلومیت شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) با شیرخوارگان همنوا شده و در غم کوچکترین سرباز عاشورا گریست.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، دیروز روز کوچکترین سوره شهادت در حسرت غریبانه کربلا بود، روز شش ماهه‌ای که با شهادت در محراب خونین، سند رسوایی یزیدیان شد.



ماداران بیجاری با پوشاندن لباس‌های عربی همراه روسری سبز و سربند قرمز با عنوان‌(بای زنب قتلت) به تن فرزندان شیر‌خوار خود به یاد سرباز کوچک حماسه عظیم عاشورا در حسینیه شهر گردهم آمدند.



دیروز در حسینیه بیجار نجوای لالایی مادران داغدار حسینی در غم شهید شیرخوار کربلا در گوش طفلان شیرخوار خود شنیدنی بود. این روز، روز تشنگی سرباز کوچک قیام عاشورا در برابر یزیدیان بود، روزی که حرمله نامرد با تمام قوا سفیدی گلوی علی اصغر را هدف گرفت و او را سیراب کرد.



آری این روز، روز سراسر عشق و شور و شعور و روز یارگیری برای منجی آخر‌الزمان بود، امروز این مادران آمده بودند تا فرزندان خود را نذر منجی بشریت کنند.



حضرت علی اصغر سند بقای دین و رسوایی دشمنان اسلام بود



حجت‌الاسلام ذبیح‌الله میرزایی، از اساتید حوزه و دانشگاه در همایش شیرخوارگان حسینی در جمع بانوان بیجاری ضمن تسلیت فرا‌رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: حضرت امام حسین(ع) با بالا بردن حضرت علی اصغر که کوچکترین سرباز در میدان نبرد بود نشان داد که حاضر است برای بقای دین از این طفل شش ماهه نیز بگذرد و با شهادت او، دشمن برای همیشه رسوا شد.



وی افزود: غدیر و عاشورا سند ماندگاری اسلام برای همیشه تاریخ است و شهادت حضرت علی اصغر در صحرای کربلا نیز به‌عنوان مهم‌ترین سند رسوایی دشمن است.



حجت‌الاسلام میرزایی اعلام کرد: باب‌الحوائج از القاب اصلی شش ماهه قیام عاشورا است یعنی او همان کسی است که موقع رجعت و در قیامت از قاتلانش سؤال می‌کند که به چه گناهی او را کشته‌اند.



وی در ادامه سخنان خود در جمع بانوان بیجاری و فرزندان شیرخواره شرکت‌کننده در این همایش بیان کرد: 17 ویژگی در حضرت علی اصغر وجود دارد که وی را از تمامی شهدا  کربلا متمامیز کرده است.



وی حضرت علی اصغر(ع) را سند مظلومیت امام حسین(ع) در قیام خونین کربلا دانست و‌ افزود: حضرت علی اصغر کوچکترین و تشنه‌ترین سرباز دشت کربلا بود که بر روی دوش پدر به شهادت رسید و این به‌عنوان  بارزترین ویژگی این طفل شش ماهه شهید است.



حجت‌الاسلام میرزایی همچنین بر حفظ حجاب و عفاف بانوان تأکید کرد و افزود: بانوان مملکت اسلامی با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) و حضرت رباب(س) پیام‌رسان قیام خونین نهضت عاشورا به فرزندان خود باشند.



وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه به شهادت رسیدن حضرت علی اصغر تلخ‌ترین واقعه جانسوز کربلا بود، یادآور‌ شد: برگزاری چنین مراسم‌هایی بهترین اقدام در راه ترویج فرهنگ عاشورایی بین عموم مردم است.

captcha