بصیرت‌افزایی و تبیین زوایای عاشورا مهم‌ترین وظیفه روحانیون است
کد خبر: 1316718
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹

بصیرت‌افزایی و تبیین زوایای عاشورا مهم‌ترین وظیفه روحانیون است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهر بانه با اشاره به نقش روحانیون و علما گفت: بصیرت‌افزایی و تبیین زوایای عاشورا مهم‌ترین وظیفه روحانیون و علماست.


ماموستا عبدالرحمان خدایی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به حوادث عظیم ماه محرم، شناخت واقعی از حرکت امام حسین(ع) و معرفی آن به جامعه را مهم‌ترین امر به معروف در عصر امروز دانست.



وی افزود: امام حسین(ع) در راه دفاع از فریضه امر به معروف و نهی از منکر جان مبارکش را تقدیم کرد و این موضوع اهمیت و جایگاه این فریضتین بزرگ را می‌رساند.



امام جمعه بانه با اشاره به قیام عاشورا و حرکت در مسیر اهداف و آموزه‌های این قیام، عنوان کرد: قیام عاشورا تنها مختص به یک ملت و مذهب خاص نیست، بلکه امروز تمام ملت‌های آزاده دنیا با تأسی از پیام‌های عاشورا در برابر استکبارگران می‌ایستند.



مکتب امام حسین(ع) تا قیامت پابرجا است



وی با تأکید براینکه مکتب امام حسین(ع) تا قیامت پابرجا است، عنوان کرد: با گذشت بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال از واقعه عاشورا پیام‌های این قیام در جوامع مختلف تازگی و پویایی خود را از دست نداده است.



ماموستا خدایی اعلام کرد: احیای ارزش‌های دین اسلام و زنده نگهداشتن سنت‌های پیامبر مهم‌ترین هدفی بود که امام حسین(ع) برای رسیدن به آن جان خود و ۷۲ تن از یاران و اهل بیتش را تقدیم کرد.



وی در ادامه بر توجه بیش از پیش مسلمانان به اجرای دستورات دین اسلام تأکید کرد و افزود: مسلمانان نباید اجازه دهند که ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه کمرنگ شود.



امام جمعه شهر بانه عنوان کرد: دشمنان با اجرای برنامه‌های مختلف و استفاده از امکانات رسانه‌ای به دنبال حذف ارزش‌ها و جایگزین کردن ضد ارزش‌ها در بین جوامع اسلامی به ویژه جوانان هستند.



وی در پایان یادآور شد: حضور پررنگ در مساجد و برگزاری برنامه‌های دینی و بصیرت‌افزایی و رفع شبهات به ویژه برای جوانان آنان را در برابر هجمه‌های نرم دشمنان بیمه می‌کند.

captcha