342 دانش‌آموز مریوانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
کد خبر: 1322015
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴

342 دانش‌آموز مریوانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند

گروه سیاسی: مدیر آموزش و پرورش مریوان از اعزام 342 دانش‌آموز دختر با هشت دستگاه اتوبوس فردا، چهارم آذرماه به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، فرجی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مریوان امروز، سوم آذر در جلسه هماهنگی اعزام کاروان راهیان دانش‌آموزی، از اعزام 342 دانش‌آموز دختر با هشت دستگاه اتوبوس فردا، چهارم آذرماه جاری به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف کاروان راهیان نور است.



وی با تبریک هفته مقدس بسیج اظهار کرد: سفر به مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور حرکتی ارزشمند است که موجبات زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس و پاسداشت ارزش‌های اسلامی را فراهم کرده است و انقلاب و نظام را در مقابل دشمنان بیمه می‌کند.



مدیر آموزش و پرورش شهرستان مریوان افزود: برنامه‌ریزی درست به منظور استفاده حداکثری از فضای معنوی و ظرفیت کاروان راهیان نور امری ضروری است.



سرهنگ کاوه کهنه‌پوشی، معاون هماهنگی سپاه شهرستان مریوان نیز در این جلسه اعلام کرد: دانشآموزان باید با شرکت در اردوهای راهیان نور بیش از پیش با ایستادگی‌ها و مقاومت‌های دلیرانه فرزندان این آب و خاک آشنا می‌شوند و با الگوگیری از آن‌ها در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران و مقابله با دشمن استوارتر گام بردارند.



وی از خودگذشتگی، غیرت و مردانگی را از جمله ویژگی‌های بارز شهدا برشمرد و عنوان کرد: جوانان و نوجوانان باید برای مقابله با تهدیدهای دشمنان اهداف و راه  شهدا را الگوی زندگی خود قرار دهند و کاروان راهیان نور می‌تواند این فرصت را برای شناخت بهتر راه شهدا فراهم کند.



سرهنگ کهنه‌پوشی یادآور شد: دانش‌آموزان اعزامی به جنوب کشور به مدت چهار روز از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس در خرمشهر، هویزه، شلمچه و دهلاویه بازدید خواهند کرد.



یادآور می‌شود، از ابتدای سال تحصیلی جاری یک هزار و 170 دانش‌آموز پسر مریوانی طی چهار مرحله به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در شهرستان بانه اعزام شدند.

captcha