نشست بصیرتی «بسیج در امتداد عاشورا» در بیجار برگزار شد
کد خبر: 1325546
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸

نشست بصیرتی «بسیج در امتداد عاشورا» در بیجار برگزار شد

گروه سیاسی: نشست بصیرتی، فرهنگی «بسیج در امتداد عاشورا» به همت دانشگاه پیام نور مرکز بیجار امروز، 9 آذر با حضور دانشگاهیان و جمعی از مسئولان شهرستان، در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام محمدعلی شیخ‌الاسلامی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کردستان امروز، 9 آذر در نشست بصیرتی - فرهنگی «بسیج در امتداد عاشورا» گفت: عبرت‌آموزی از فرهنگ عاشورا، همیشه موضوع روز است و در هیچ زمانی کهنه نمی‌شود.



وی با اشاره به اینکه عاشورا، عبرتی سودمند و آیات روشنگری است، اگر از این ماجرا عبرت نگیریم باید نگران امروز و فردای خود باشیم، افزود: بسیج با عبرت‌آموزی از فرهنگ عاشورا تلاش می‌کند در عرصه بصیرت‌افزایی نیز پیشگام باشد تا در حوادث زمان، دچارغفلت نشود.



حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی با اشاره به جایگاه بسیج، روحیه و فرهنگ بسیجی قیام عاشورا را ریشه و اساس شکل‌گیری بسیج دانست و افزایش بصیرت بسیجیان را زمینه اصلی فعالیت و ماندگاری این شجره طیبه برشمرد.



وی اعلام کرد: جمله « لایوم کیومک یا اباعبدالله» همواره از زبان ائمه اطهار شنیده شده است؛ این جمله خبری نیست بلکه جمله ای است دعایی به‌معنای اینکه در هیچ زمانی چنین مصیبتی که بر امام حسین(ع) و اصحابش روا داشته شد، اتفاق نیافتاده است.



مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کردستان ادامه داد: بدون شک مصیبت سیدالشهدا(ع) بزرگترین مصیبت در عالم است و هیچ روز و سرنوشتی مانند روز و سرنوشت امام حسین(ع) نیست.



وی به بی‌بصیرتی لشکریان مقابل امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: لشکریانی که در برابر امام زمان خود قد علم کرده بودند و در سپاه یزیدیان قرار گرفتند آنچنان بی‌بصیرت بودند که این عمل شنیع خود را به قصد قربت انجام می‌دادند.



مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کردستان ادامه داد: این افراد زمانی که اموال امام را غارت کردند و حتی زمانی که انگشت مبارک سیدالشهدا(ع) را قطع کردند انگیزه‌شان تنها به قصد دزدی وغارت اموال نبود بلکه این کار را مایه فخر و مباهات خود می‌دانستند.



وی بیان کرد: در این جبهه نابرابر، دشمنان به هر دسیسه‌ای برای گمراه کردن مردم چنگ زدند، جعل حدیث کردند و روز عاشورا را روز مبارکی دانستند و این روز را با اتفاقاتی چون پذیرش توبه حضرت آدم(ع)، به ساحل نشستن کشتی نوح(ع)، گلستان شدن آتش بر حضرت ابراهیم(ع) و ... مقارن دانستند و روزه این روز را مستحب اعلام کردند.



شیخ‌الاسلامی اعلام کرد: در این عصری که حق را با باطل آکنده بودند، تنها با خون دادن و شهادت سیدالشهدا (ع) و یارانش مرز حق و باطل برای مردم آن عصر مشخص نمی‌شد؛ بلکه امام حسین(ع) با خونش و حضرت زینب(س) با کلامش توأم با هم مرز بین حق و باطل را مشخص کردند.



وی با اشاره به فتنه سال 88 عنوان کرد: در سال 88 نیز دیدیم که اصحاب فتنه با عمر سعد و اصحاب یزیدیان همنوا شدند و از مسیر درست و پیروی از خط رهبری و ولایت فقیه زمان خود منحرف شدند و نهایتاً موجبات سرافکندی خود را بیش از پیش مهیا و حقیقت و ماهیت خود را آشکار کردند.



مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کردستان افزود: فتنه 88 نشان رعب و وحشت دشمنان از ماندگاری و امتداد نهضت عاشورا در تمامی عرصه‌ها در ایران اسلامی است، چرا که دشمنان الگو گرفتن از قیام عاشورا را سدی در برابر دستیابی به اهداف خود می‌دانند.



شیخ‌الاسلامی یادآور شد: جریان فتنه 88 تلنگری بود برای آگاهی و هوشیاری مردم ایران، به ویژه جوانان این مرز و بوم که بصیرت داشته باشند و در همه امور تحقیق و تفحص کنند تا بتوانند مسیر حق را از باطل تشخیص دهند.



یادآور می‌شود، این مراسم با اقامه نماز مغرب و عشا آغاز وهمراه با نوحه‌سرایی مداح اهل بیت(ع) به پایان رسید.

captcha