بصیرت عاشورایی نخستین درس عزاداری اباعبدالله(ع) است
کد خبر: 1345373
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵

بصیرت عاشورایی نخستین درس عزاداری اباعبدالله(ع) است

گروه اجتماعی: امام جمعه چترود گفت: بصیرت عاشورایی نخستین و مهمترین درس جلسات اباعبدالله(ع) در جامعه اسلامی است.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سام‌نژاد، امام جمعه چترود روز گذشته، 30 آذر در ویژه‌برنامه با کاروان عشق در جمع جوانان هیئتی این شهرستان گفت: بعضی‌ها از منبر امام حسین(ع) تنها انتظار اشک دارند.
وی با بیان اینکه اگر گریه برای امام حسین(ع) از روی آگاهی و معرفت باشد، ارزش دارد، افزود: انسان هر قصه دردآوری را بخواند متأثر و اشکش سرازیر می‌شود، اما خوب است این گریه همراه با درس از اهل بیت(ع) باشد.
حجت‌الاسلام سام‌نژاد جایگاه جلسات امام حسین(ع) به‌ویژه منبر وعاظ را بسیار با‌اهمیت دانست و خاطر‌نشان کرد: بصیرت عاشورایی نخستین و مهمترین اهمیت اینگونه جلسات در جامعه اسلامی است.
وی با بیان اینکه خداوند صبر را در مقابل سختی‌ها قرار داده و امت اسلامی را به صبر سفارش کرده است، افزود: جایگاه صابران در پیشگاه خداوند جایگاه بسیار وسیعی است.
امام جمعه چترود بیان کرد:‌ امیرالمومنان امام علی(ع) انسان را به سه نمونه از صبر، صبر بر معصیت، صبر بر مصیبت و صبر بر طاعت توصیه کرده است.
حجت‌الاسلام سام‌نژاد با اشاره به اینکه باید در مقابل گناه و وسوسه‌های شیطان استقامت ورزید، گفت: هیچ عملی انجام نمی‌شود، مگر اینکه مراقبی در آن جا باشد پس مواظب اعمال، گفتار و کردار خود باشید که هر کس به تنهایی باید پاسخگوی آن باشد.
وی در تبیین صبر بر مصیبت، خانواده‌های شهدا را نمونه بارز صابران عنوان کرد و یادآور شد: خداوند به واسطه این صبر در دنیا، پاداشی غیر‌قابل توصیف در آخرت به آنها می‌دهد.
 

captcha