نهم دی؛ نماد انسجام و بصیرت‌افزایی مردم ولایی
کد خبر: 1345846
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹

نهم دی؛ نماد انسجام و بصیرت‌افزایی مردم ولایی

گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان سقز اهمیت نهم دی را در اثربخشی و اثرگذاری آن در تاریخ توصیف و تأکید کرد: این روز نماد انسجام، وحدت، بصیرت مردم و ولایتمداری و ولایت‌پذیری و میثاق با رهبری بود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، نادر فخری، فرماندار شهرستان سقز امروز، یکم دی در نشست  برنامه‌ریزی ‌و هماهنگی در‌خصوص برگزاری مراسم باشکوه نهم دی با اشاره به به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره این حماسه ماندگار، اظهار کرد: حضور عظیم مردم در 9 دی سال 88 تجلی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت و ولایت‌مداری حاکم بر دل‌های مردم بود.



وی افزود: ایران اسلامی به‌عنوان یک کشور الگو در جهان و نماد مقاومت، ایثار واستکبار ستیزی مطرح است و تفاوت کشور ما با سایر کشورها در رهبری حکیمانه رهبرمعظم انقلاب، پایداری، ایمان، هوشمندی و روحیه شهادت طلبی و عدالت‌خواهی مردم است.



فخری با بیان اینکه هر روز سال، روز بصیرت و دشمن‌شناسی و میثاق امت با ولایت است، اعلام کرد: در روز نهم دی، مردم ولایتمدار ایران اسلامی مصمم‌تر از همیشه با ایجاد وحدت و رمز موفقیت که همان دفاع از ولایت و آرمان‌های انقلاب است با هوشمندی و افزایش آگاهی و اطاعت از ولی امر مسلمین جهان توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی کردند.



وی  اهمیت نهم دی را در اثربخشی، اثرگذاری و ماندگاری آن در تاریخ توصیف و تأکید کرد: این روز نماد انسجام، وحدت، بصیرت مردم و ولایتمداری و ولایت‌پذیری و میثاق با رهبری بود.



 فرماندار شهرستان سقز خواستار اجرای برنامه‌های باشکوه جهت گرامیداشت این روز فرخنده شد وبر حضور گسترده اقشار مختلف در مراسم سالگرد نهم دی تأکید کرد.



اسماعیل رستم پور، معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان سقز نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از ماندگارترین ایام در تاریخ انقلاب اسلامی، یوم ا.. نهم دی است، بیان کرد: یوم ا... نهم دی فصل تازه‌ای از بصیرت را پیش‌روی مردم ایران گشود واین حماسه بزرگ که به ملت ولایتمدارایران اسلامی تعلق دارد بر حفظ وپاسداشت مستمر ارزش‌های نظام مقدس کشورمان تأکید دارد وشاخص های ایمان، بصیرت و تکلیف‌گرایی را به‌عنوان ملاک و معیارهای اصلی فرا رویمان قرار داد.



ماموستا سیدحسین حسینی، امام جمعه موقت سقز تیز در ادامه این نشست گفت: خواسته مقام معظم رهبری‌(مدظله العالی) وملت ایران، ایجاد وحدت و یکپارچگی است وبایستی در برابر تهاجم های دشمن، همدل بود و با انسجام به تمام جهانیان نشان دهیم که ایران به‌عنوان کشوری الگو مطرح است.



وی با گرامیداشت پیوند عمیق واعتقادی امت اسلامی با رهبری در نهم دی، افزود: این پیوند در تمام دوران انقلاب اسلامی، همه نقشه‌ها و توطئه‌ها را خنثی و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و با گذر زمان هر چه تلاش دشمنان بیشتر شد، بیداری اسلامی و بصیرت‌افزایی مردم نیز افزون‌تر شد.



هادی مخدومی، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این نشست با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون حادثه نهم دی، این حادثه را حرکت عظیم و ماندگار مردمی شبیه حرکت ملت در روزهای اول انقلاب برشمرد.



سرهنگ مخدومی، تظاهرات نهم دی را یک حماسه به‌یاد ماندنی توصیف کرد و افزود: این حماسه در پاسخ به حرمت شکنان عاشورای حسینی در 6 دی ماه 88 روی داد و در نهم دی، بار دیگر مفهوم بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی وغیرت دینی و انقلابی ملت آگاه ایران اسلامی به‌خوبی نشان داده شد.

captcha