تجمع عزاداران اربعین حسینی در خرم‌آباد
کد خبر: 1345931
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶

تجمع عزاداران اربعین حسینی در خرم‌آباد

گروه اجتماعی: همزمان با اربعین حسینی تجمع بزرگ عزاداران حسینی، صبح امروز، دوم دی‌ماه در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزار یبین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، صبح امروز همزمان با اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان مراسم راهپیمایی باشکوه عزاداران حسینی(ع) با حضور حجت‌الاسلام سید احمدمیرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، مدیران دستگاه‌های اجرایی، روحانیون و اقشار مختلف مردم این دیار از مقابل بیت نماینده ولی فقیه در استان تا حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد.

در این راهپیمایی باشکوه که در قالب آیین سوگواری اربعین شهادت امام حسین (ع) برگزار شد، اقشار مختلف مردم، هیئت‌های مذهبی، عزاداران حسینی، ائمه جماعات مساجد و خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان اجرایی مسیر حرکت را با عزاداری و سینه زنی طی کردند.

حجت الاسلام سید حامد طاهری، از اساتید حوزه و دانشگاه در مراسم سوگواری روز اربعین در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با اشاره به اینکه حادثه عاشورا در زمانی محدود و در سرزمینی مشخص رخ داد، گفت: اما این حادثه هرگز در آن سرزمین و در آن تاریخ خاتمه نیافت بلکه نهضت کربلا اقیانوس بشریت را به تلاطم درآورد و تمام تاریخ را در بر گرفت.

وی با بیان اینکه توحید و اسلام شناسی بدون شناخت امام حسین(ع) و کربلا ناقص است، تصریح کرد: اگر حسین(ع) نبود نامی از شریعت حق نیز نبود و حقیقت رسالت در نهضت امام حسین(ع) معنی پیدا می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه امروز در قرن بیداری اسلامی به سر می بریم که به تاسی از امام حسین(ع) ایجاد شده است، ادامه داد: شبکه ها و رسانه هایی که ادعای آزادی دارند باید تصاویر حضور 20 میلیونی زائران امام حسین(ع) در روز اربعین را پخش کنند چرا که این حضور باشکوه نشانه فطرت پاک شیعیان است.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه خواندن دعاهای عرفه، زیارت عاشورا و زیارت اربعین طی امروز بسیار توصیه شده است، تصریح کرد: زیارت اربعین یک دعا نیست بلکه یک کلاس درس است که همه مومنان باید از معارف آن بهره مند شوند.

وی افزود: باید معانی، مضامین و معارف موجود در ادعیه را از درون آنها بیرون بیاوریم و به عنوان درس معرفت برای مردم عنوان کنیم. این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کسانی که در روز عاشورا شمشیر بر امام حسین(ع) و یاران ایشان کشیدند جاهل بودند، گفت: جهل به معنی بیسوادی نیست بلکه به این معنی است که انسان خیر و شر را از یکدیگر تشخیص ندهد و راه درست را گم کند.

حجت الاسلام طاهری با تاکید بر اینکه عدم درک، بصیرت نداشتن و اعتقادات سرسری جهالت است، افزود: امروز نیز حرکت همین افرادی که در عملیات های تروریستی در عراق کمربند انفجاری به خود می بندند و مردم بی گناه را به کشتن می دهند ناشی از جهل و نادانی است.

وی با بیان اینکه وهابیت و آل سعود در جهل به سر می برند، یادآور شد: ریشه همه بدبختی های جهان امروز جهل و نادانی است. این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه گروه های منحرف وهابیت و تکفیری چهره خشنی از دین و اسلام به نمایش گذاشته اند، اظهار کرد: فعالیت این افراد نقطه مقابل اسلام و پیامبر(ص) است. حجت الاسلام طاهری گفت: گروه های وهابیت و تکفیری جهالت مطلق نسبت به اسلام و دین را به نمایش گذاشته اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با وجود مبارک امام خمینی(ره) اسلام زنده شد و امروز این پرچم در دست رهبر معظم انقلاب قرار دارند، افزود: در سالگرد نهم دی ماه با درایت و هدایت رهبر فرزانه انقلاب حماسه ای ماندگار و فراموش نشدنی خلق شد.

captcha