اختتامیه دومین سوگواره «راویان عشق» در بیجار برگزار شد
کد خبر: 1349730
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹

اختتامیه دومین سوگواره «راویان عشق» در بیجار برگزار شد

گروه هنر: مراسم اختتامیه دومین سوگواره تعزیه و مرثیه‌خوانی با عنوان «راویان عشق» امروز‌ در محل آمفی تئاتر مجتمع امیر‌نظام گروسی کردستان برگزار شد.


عباس محمدمرادیان، مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، گفت: در مراسم اختتامیه دومین سوگواره «راویان عشق» دو گروه برتر سوگواره سال گذشته (اولین سوگواره تعزیه بیجار) از شهرهای حسن‌آباد یاسوکند و گروه عاشوراییان از شهرکنگاور در تیمچه حاج شهباز به اجرای تعزیه پرداختند.



وی با اشاره به اینکه در این سوگواره سعی بر این بود که مدیحه سرائی، نوحه و مرثیه خوانی با تأکید و تکیه بر آثار تولید شده به زبان گروسی ارائه شود، اظهار کرد: دومین سوگواره تعزیه بیجار، بااستقبال پرشورمردم نجیب واصیل بیجار روبرو گشت و فضای معنوی خاصی ‌بین شرکت‌کنندگان ایجاد کرد.



محمدمرادیان افزود: در این مراسم مردم بیجار، حسینی‌وار بار دیگر، قیام آن امام همام را لبیک گفته و با آرمان بزرگ شهدای کربلا و امام حسین(ع) بیعت کردند و مایه مباهات مسئولان شهر و هنرمندان را فراهم آوردند.



وی بیان کرد: به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار کارگاه علمی و عملی مرثیه و نوحه خوانی با مسئولیت ونظارت حاج آقا میرزایی از اساتید فن مرثیه و نوحه‌ در حاشیه این سوگواره برگزار شد.



مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار یادآور شد: از دیگر برنامه‌هایی این سوگواره پخش مستند «شمرپشیمان» به کارگردانی سیدرضا سیدفاتحی بود که این فیلم بر اساس داستان زندگی اسماعیل کلهر(شاطراسماعیل) که در مراسم تعزیه به‌عنوان مخالف خوان بود ساخته شده است.



یادآور می‌شود، در پایان برنامه از هفت نفر از مداحان برگزیده و چهار نفر از شاعران محب اهل بیت(ع) و سرپرستان گروه‌های تعزیه با لوح زرین و هدایای نقدی تجلیل شد.

captcha