نمایشگاه خدمات وقف و بصیرت‌افزایی در کاشمر برپا شد
کد خبر: 1350018
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۷

نمایشگاه خدمات وقف و بصیرت‌افزایی در کاشمر برپا شد

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: همزمان با هفته بزرگداشت وقف، نمایشگاه خدمات وقف و بصیرت‌افزایی با حضور مسئولان شهرستان در بقعه متبرکه حضرت سید حمزه(ع) آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از برپایی نمایشگاه خدمات وقف و بصیرت‌افزایی با حضور مسئولان شهرستان در بقعه متبرکه حضرت سید حمزه(ع)  این نمایشگاه این شهر در قالب 11 غرفه خبر داد و تصریح کرد: در این نمایشگاه به عملکرد بقاع متبرکه سید حمزه(ع)، سید مرتضی(ع) و سید محمد(ع) و دستاوردهای این اداره پرداخته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 11 وقف در کاشمر به ثبت رسیده است، به اعتقادات مذهبی مردم کاشمر و عشق به خاندان اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: وقف از جایگاه بسیار خوب و ارزنده‌ای در این شهرستان برخوردار است.

وی با اشاره به اسنکه ما هر ساله شاهد وقف‌های جدید در این شهرستان هستیم، به برخی از برکات وقف در کاشمر اشاره کرد و ادامه داد: به برکت موقوفات وسیع در کاشمر هم اکنون علاوه بر راه‌اندازی مرکز قرآنی امام‌زاده سیدحمزه(ع)، سه هزار نفر در کاشمر مشغول حفظ قرآن هستند.

حجت‌الاسلام تدینی گفت: بر این اساس در حدود 1500 موقوفه با 10 هزار رقبه وقفی در این شهرستان وجود دارد که بیشتر در خصوص نشر معارف اسلامی به ویژه ترویج مکتب امام حسین(ع) وقف شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین در شهرستان کاشمر 12 هزار نفر مستأجر موقوفات هستند که از این تعداد حدود 5 هزار نفر مستأجر تجاری و مزروعی هستند و مردم بر روی این املاک وقفی آن هم با اجاره‌ای اندک نسبت به سایر املاک در حال کار و تلاش هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر، این شهرستان را جزو 15 شهر وقفی در کشور برشمرد و ابراز کرد: 40 درصد درآمد موقوفات این شهرستان برای حفظ و ماندگاری موقوفه سرمایه‌گذاری می‌شود.

حجت‌الاسلام تدینی گفت: پرداخت به موقع اجاره واقعی از سوی مستأجرین کمکی شایانی برای احیای موقوفات است لذا اگر موقوفات احیاء و مکتب امام حسین(ع) برای اقشار در زمینه‌های مختلف تبیین شود به رفع بسیاری از مشکلات فعلی می‌انجامد.

captcha