تعزیه نقش مهمی در انتقال مفاهیم فرهنگ عاشورا دارد
کد خبر: 1350195
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
جوانمرد:

تعزیه نقش مهمی در انتقال مفاهیم فرهنگ عاشورا دارد

هنر: سرپرست اداره ارشاد زرندیه، هنر تعزیه را یکی از سبک‌های هنر نمایشی دانست و بیان کرد: شبیه‌خوانی به دلیل ارتباط نَفَس به نَفَس با مخاطب تأثیر زیادی در انتقال ارزش‌ها و مفاهیم فرهنگ عاشورا دارد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، احمد جوانمرد، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه 13 دی در مراسم تجلیل از پیرغلامان و پیشکسوتان تعزیه محله امیرآباد شهر مأمونیه که به‌مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار شد سخنانی بیان کرد.



وی هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از خادمان دستگاه اباعبدالله‌الحسین(ع) و انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی عنوان کرد.



سرپرست اداره ارشاد زرندیه، هنر تعزیه را یکی از سبک‌های هنر نمایشی دانست و بیان کرد: شبیه‌خوانی به دلیل ارتباط نقس به نفس با مخاطب  تاثیر بسیاری در انتقال ارزش‌ها و مفاهیم فرهنگ عاشورا دارد.



این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: امید است این اداره بتواند در سال‌های  آینده با برگزاری برنامه‌هایی منسجم‌تر، از تمامی پیرغلامان وپیشکسوتان هنر تعزیه  تجلیل به‌عمل آورد.



یادآور می‌شود، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و پیشکسوتان تعزیه و پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد از محمد طاهری‌فر و علی‌یحیی نامی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به‌عمل آمد.

captcha