ربیع‌الاول ماه رحمت و برکت الهی است
کد خبر: 1350567
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۷
حجت‌الاسلام موسوی:

ربیع‌الاول ماه رحمت و برکت الهی است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو با اشاره به این‌که ماه ربیع‌الاول ماه ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) است، گفت: این ماه، ماه رحمت و برکت الهی است.

حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به این‌که حادثه مهم و تاریخی ولادت پیامبر اکرم(ص) در ماه ربیع‌الاول قرار دارد، گفت: ربیع‌الاول ماه حوادث بزرگ برای اسلام است.

وی  به اولین روز از ماه ربیع‌الاول نیز اشاره کرد و افزود: از خودگذشتگی حضرت علی(ع) برای حفظ جان پیامبر اکرم(ص) در لیلةالمبیت است که امام علی(ع) به جای پیامبر گرامی اسلام(ص) در بستر ایشان خوابیدند؛ چرا که کفار و مشرکان قصد جان پیامبر اکرم(ص) را داشتند. این ماه، پرفضیلت‌ترین ماه برای استجابت دعا است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو به برنامه‌هایی که در این شهرستان انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: از جمله آن‌ها انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی در کانون‌های این شهرستان است.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان اظهار کرد: همانطور که در شهادت اهل بیت(ع) عزاداری می‌کنیم باید در ولادت ایشان هم شادی و سرور کنیم.

captcha