هنر؛ فرصتی برای معرفی ارزش‌های ناب الهی به جهانیان
کد خبر: 1358728
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
جبارزاده بیان کرد:

هنر؛ فرصتی برای معرفی ارزش‌های ناب الهی به جهانیان

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان شرقی گفت: هنر آن است که بتوانیم در دنیای مادی امروز، ارزش‌های ناب الهی را با ابزار هنر به مردم جهان معرفی کنیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده، روز گذشته، 23 دی ماه دردیدار خود باجمعی از پرسنل حوزه هنری استان بامهم خواندن رسالت هنرمندان، گفت: ازویژگیهای حوزه هنری میتوان به انتقال مفاهیم فرهنگی و اعتقادی نسلی برای نسل دیگر یاد کرد.



جبارزاده همچنین بر اهمیت وجود پردیس سینمایی دراستان تاکید کرد و افزود: حوزه هنری باید تلاش کند یکی ازسینماهای موجود و یا دریک موقعیت مکانی جدید اقدام به احداث یک پردیس سینمایی نماید و استانداری نیز ازهیچگونه حمایت دراین راستا دریغ نخواهد کرد.



وی یکی ازمشکلات سینماهای قدیمی را داشتن سالن‌هایی باتعداد صندلی‌های زیاد و درواقع ظرفیت‌های بالای آن دانست و گفت: این مورد ازنظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست زیرا برای سوددهی یک سینما، صندلی‌های سالن آن برای هردفعه نمایش باید حداقل تا نیمه پرباشند لذا باوجود ظرفیت‌های بالای صندلی، پرشدن نیمه آن بسیار دشوارتر و غیرمحتمل است.



حسن میلانی، رئیس حوزه هنری استان نیز دراین دیدار گزارشی از روند کارهای حوزه هنری استان ارایه داد.



وی با تاکید برایجاد نشاط اجتماعی توسط حوزه هنری اظهار کرد: یکی ازموضوعاتی که درهرجامعه ای به ویژه درحوزه سیاستگزاری باید موردتوجه قرارگیرد، بحث نشاط اجتماعی است که درراستای تقویت آن، امنیت اجتماعی نیزا فزایش پیدا میکند.



میلانی افزود: وقتی مردم جامعه ای ازنشاط اجتماعی برخوردار باشند وفاق، همبستگی، تعلق اجتماعی، تعاملا ت اجتماعی مطلوب، رضایت از زندگی و همچنین سلامت روانی و اجتماعی افراد افزایش پیداکرده و طبیعی است که به موازات آن آسیبهای اجتماعی نیز کاهش می یابد.



وی خواستار حمایت استاندار برای ایجاد پردیس سینمایی دراستان شد و گفت: درپردیس های سینمایی این امکان وجود دارد که اعضای یک خانواده باداشتن سنین متفاوت و سلایق گوناگون، هرکدام به طور مجزا نیازهای فرهنگی و تفریحی خود را دریک زمان برآورده کنند.



رئیس حوزه هنری استان خاطرنشان کرد: باتوجه به این امکان می‌توان گفت درواقع مهمترین خاصیت این پردیس‌ها چندگانگی امکان نمایش و فعالیت فرهنگی، تفریحی و فراغتی است.

captcha