تقویت ایمان و بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان؛ مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش
کد خبر: 1376754
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷

تقویت ایمان و بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان؛ مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تقویت ایمان و بصیرت‌افزایی در میان دانش‌آموزان را یکی از اولویت‌های مهم در اداره‌کل آموزش و پرورش خواند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان روز گذشته، 28 بهمن‌ماه در جشنواره علمی ـ پژوهشی بسیج فرهنگیان سراسر استان که در سالن همایش تعلیم و تربیت رشت برگزار شد، با اشاره به نقش تاثیرگذار فرهنگیان در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: فرهنگیان همواره در تمامی صحنه‌های انقلاب و دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی حضوری چشمگیر داشتند و در دفاع مقدس در کنار سایر رزمندگان حضوری بی‌بدلیل ایفا کردند.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی در آموزش و پرورش تفکری غالب است، تصریح کرد: این تفکر اصلی‌ترین مولفه در راستای تربیت دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تقویت قرآن و اقامه نماز در مدارس، مسئولیت‌پذیری، دفاع از ارزش‌های انقلاب، عزت‌بخشی و کرامت نفس، پایبندی به ارزش‌های اسلامی و... را از جمله مهم‌ترین سیره‌ها و روش‌های فرهنگیان بسیجی در راستای تربیت و تهذیب دانش‌آموزان که نسل باورپذیر انقلابی هستند، بیان کرد.

حاجتی تقویت ایمان و بصیرت‌افزایی در میان دانش‌آموزان را یکی از اولویت‌های مهم در اداره‌کل آموزش و پرورش خواند.

وی با اشاره به حماسه‌آفرینی ملت در 22 بهمن، تصریح کرد: حضور نسل نوجوان و جوان کشور در 22 بهمن امسال تجلی‌گاه اصل مهم باورپذیری نسل جوان از تفکر بسیجی و انقلابی است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه جوانان، گفت: باید فضای اعتلای ارزش‌های دینی و اسلامی را در میان نسل جوان بیش از پیش فراهم نماییم.

حاجتی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش پرورش، اضافه کرد: سند تحول بنیادین برگرفته از سیاست‌های مقام معظم رهبری، نقشه جامع و قانون اساسی کشور است.

captcha