کانون‌های مساجد در تبیین اقتصاد مقاومتی پیشگام باشند
کد خبر: 1383353
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
جعفری:

کانون‌های مساجد در تبیین اقتصاد مقاومتی پیشگام باشند

گروه اجتماعی: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد گفت: کانون‌های مساجد اصلی‌ترین مکان برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تبیین این مهم برای مردم و جامعه هستند که تحقق این مهم باید از این مراکز آغاز شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور امروز، 14 اسفند در مراسم گرامیداشت بیست و یکمین سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد بر تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، تأکید کرد.



وی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اصلی‌ترین مکان برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تبیین این مهم برای مردم و جامعه هستند که تحقق این مهم باید از این مراکز آغاز شود.



معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور با اشاره به الگو بودن ایران در سطح منطقه و جهان افزود: پیشرفت‌های زیادی امروز در کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت حضور همیشه در صحنه مردم و جوانان رقم خورده است.



وی با تأکید بر اینکه انقلاب ما با دیگر انقلاب‌های دنیا از یک تفاوت بسیار اساسی برخوردار است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با حضور عموم مردم به پیروزی رسید و همین حضور پرشور مردم در صحنه‌های مختلف، ماندگاری انقلاب را تضمین کرده است.



جعفری با تأکید بر اینکه استعمار جهانی بعد از شکل‌گیری انقلاب با روش‌های مختلف برای ضربه‌زدن به این انقلاب تلاش کرد، افزود: استعمار جهانی در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب با جنگ تحمیلی سعی در ضربه‌زدن به این کشور داشت که با ایستادگی ایران اسلامی در برابر بیش از 50 کشور این توطئه نیز ناکام ماند.



وی با اشاره به اینکه در جنگ سخت دشمن درصدد ضربه‌زدن به مراکز استراتژیک از جمله نیروگاه‌های برق، سیلوهای گندم، فرودگاه، کارخانجات و ... است، اظهار کرد: اما در جنگ نرم دشمن تلاش می‌کند که مراکزی که قدرت نرم محسوب می‌شوند را مورد هجمه قرار دهد.



معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور بیان کرد: مساجد اولین مراکز قدرت نرم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند که دشمنان نظام برای آن برنامه‌های متعددی دارند.



جعفری از روحانیت به‌عنوان یکی دیگر از قدرت‌های نرم در مقابله با هجمه نرم دشمنان یاد کرد و گفت: حضور بابرکت حضرت امام رضا(ع) در خطه خراسان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین قدرت‌های نرم برای مردم مسلمان ایران محسوب می‌شود.



وی از بسیج و کانون‌های فرهنگی ـ هنری به‌عنوان یکی دیگر از قدرت‌های نرم کشور در مقابله با شبیخون دشمنان یاد کرد و افزود: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیز از دیگر مراکزی هستند که با تولید علم به‌عنوان قدرت نرم در مقابله با دشمنان این نظام نقش ایفا می‌کنند.



معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور اظهار کرد: امروز وظیفه همه ما است که در برابر جنگ نرم به‌صورت جدی وارد شده و با تقویت مراکزی که قدرت نرم محسوب می‌شوند در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.



جعفری به انجام طرحی تحقیقاتی از سوی یکی از مراکز تحقیقاتی آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس این تحقیق «روحانیت، بسیح و کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد» به عنوان مراکزی هستند که مانع تحقق اهداف آمریکا می‌شوند.



وی با تأکید بر مسئله‌شناسی به‌عنوان یکی از موضوعات مهم امروز اظهار کرد: مسئله‌شناسی یکی از ویژگی‌هایی است که اگر هر فردی در زندگی شخصی، جامعه و ... داشته باشد رسیدن به موفقیت برای او مشهودتر است.

captcha