برقراری امنیت پایدار بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 1385493
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹

برقراری امنیت پایدار بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست

گروه سیاسی: استاندار کردستان گفت: برقراری امنیت پایدار بدون حضور مردم امکان پذیر نیست و هر کجا که مردم نباشند امکان دفاع از سرزمین وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان امروز، 19 اسفند در یادواره شهدای پیشمرگ کُرد مسلمان در سنندج، اظهار کرد:‌ 35 سال پیش انقلاب اسلامی ایران براساس معارف و باورهای دینی و اسلامی شکل گرفت و به پیروزی رسید.
وی با اشاره به اینکه در آن زمان صاحب نظران دنیای غرب، پایان دین مداری را در زندگی مردم پیش بینی می کردند، عنوان کرد:‌ با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نظام 2500 ساله شاهنشاهی برچیده شد و نظامی مبتنی بر ارزش های اسلامی و دینی در کشور حاکم شد.
زاهدی با عنوان اینکه ایران پهناور اسلامی دارای قومیت‌ها و مذاهب مختلفی است، اعلام کرد: دشمنان به خیال خود فکر می‌کردند که از این طریق می‌توانند به کشور ضربه وارد کنند، اما با دفاع همین مردمان از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران، همه رشته‌های آنان پنبه شد و باورهای باطلشان راه به جایی نبرد.
وی عنوان کرد: در زمانی که انقلاب تازه شکل گرفته بود و مردم نگران این انقلاب نوپا بودند، اقوام ایرانی با اتکا به خداوند و پشتوانه رهبری توانستند در مقابل دسیسه‌های دشمنان بایستند.
استاندار کردستان بیان کرد: در آن روزها ارتش، سپاه، بسیج و همه مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند، اما یک نام و عنوان برای مردم ما همیشه اطمینان آور بود و آن نام «پیشمرگان کرد مسلمان» بود.
وی عنوان کرد: آن روزها به دلیل کمبود امکانات ارتباطی، مردم ایران اسلامی با اقوام ساکن در مردم مناطق کردنشین آشنایی آن چنانی نداشتند اما پیشمرگان کُرد مسلمان را می‌شناختند.
زاهدی تصریح کرد: همه مردم با لبیگ‌گویی به فرمان امام، از مرزهای دینی و اعتقادی خود دفاع کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.
وی با اشاره به بیانات رهبری عنوان کرد: برقراری امنیت پایدار بدون حضور مردم امکان پذیر نیست و هر کجا که مردم نباشند امکان دفاع از سرزمین وجود ندارد.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه امنیت پایه توسعه و پیشرفت یک کشور یا استان است، عنوان کرد:‌ حضور مردم تضمین‌کننده امنیت پایدار است.
وی در پایان با اشاره به اینکه شهدا ناظر بر فعالیت‌های ما هستند، یادآور شد: من و همه کسانی که در مسند مسئولیت و مدیریت قرار داریم باید همواره این نکته را به یاد داشته باشیم که شهدا ناظر بر اعمال و عملکرد ما هستند و در روز قیامت در پیشگاه خداوند شهادت خواهند داد.

captcha