تجمع بزرگ عاشورای فاطمی در حرم هلال بن علی(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 1390124
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ؛

تجمع بزرگ عاشورای فاطمی در حرم هلال بن علی(ع) برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان آران و بیدگل گفت: تجمع بزرگ هیئات مذهبی با عنوان عاشورای فاطمی، 14 فروردین همزمان با سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) از ساعت 16 در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار می‌شود.

حسین ابوالحسن‌زاده، مسئول شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، نمایندگی امامزاده هلال بن علی(ع)، با بیان اینکه این تجمع همزمان با سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) از ساعت 16 عصر روز پنچ شنبه، 14 فروردین برگزار می‌شود، گفت: در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، هیئت‌های مذهبی آران و بیدگل با تجمع در میدان امام حسن مجتبی(ع) شهرستان آران و بیدگل به سوی حرم مطهر حضرت هلال بن علی(ع) حرکت کرده و با تجمع در این آستان مقدس مراسم سوگواری باشکوهی را برگزار خواهند کرد.
وی افزود: در طول مسیر راهپیمایی که پیشاپیش آن سادات بنی الزهرا(س) حرکت خواهند کرد، مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت حضرت زهرا(س) خواهند پرداخت.
مسئول شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل با اشاره به اینکه برنامه‌های مذهبی این شهرستان بویژه در حرم هلال بن علی(ع) در سطح کشور زبانزد است، خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.
ابوالحسن‌زاده، هدف از این تجمع را تعظیم و بزرگداشت شعائر فاطمی و عاشورایی برگزار کردن ایام فاطمیه عنوان و خاطرنشان کرد: گرامیداشت جایگاه شهیده میدان فتنه و ظلم زمانه، حضرت فاطمه زهرا(س) و نشان دادن غربت و مظلومیت و اوج غم‌های خاندان رسول الله(ص) به جهانیان یکی از مهمترین انگیزه‌های شکل‌گیری چنین اجتماع بزرگی از هیئت‌های مذهبی این شهرستان به شمار می‌رود.
وی افزود: در شام غیبان حضرت نیز مراسم پرفیض دعای کمیل با نوای مهدی فخرالدین در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار خواهد شد و پس از آن هیئت مهدیه ولی عصر(عج) مراسم وی‍ژه شام غریبان را در حرم مطهر فرزند بلافصل امیرالمؤمنین(ع) برگزار خواهد کرد.
ابوالحسن‌زاده در پایان تصریح کرد: در صبح روز شهادت حضرت زهرا(س) نیز سوگواران فاطمی از مرکز هیئت مسلم بن عقیل(ع) آران و بیدگل حرکت کرده و با تجمع در حرم مطهر امامزاده هادی(ع) این شهرستان به عزاداری می‌پردازند.

captcha