تأسی به فاطمه(س)؛ بسترساز تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه
کد خبر: 1398080
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱

تأسی به فاطمه(س)؛ بسترساز تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه

گروه اجتماعی: مدیرکل ثبت احوال استان کردستان بر ترویج و نهادینه‌کردن سیره و روش زندگی حضرت فاطمه(س)‌ تأکید کرد و گفت: تأسی به حضرت فاطمه(س) در تمام مراحل زندگی بسترساز تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عبدالله خسروی‌زاده، مدیرکل ثبت احوال استان کردستان در همایش تجلیل از سادات کردستان دیروز، 31 فروردین ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز زن و همچنین میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: دختر پیامبر مکرم اسلام در واقع بهترین الگو برای زنان مسلمان است.
وی بر ترویج و نهادینه‌کردن سیره و روش زندگی حضرت فاطمه(س)‌ تأکید کرد و افزود: تأسی به حضرت فاطمه(س) در تمام مراحل زندگی بسترساز تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه است.
مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با بیان اینکه فراوانی نام‌ها نشان دهنده‌ی فرهنگ جامعه است، عنوان کرد: فراوانی نام ائمه در جامعه نشان‌دهنده‌ی فرهنگ دینی و اسلامی در ایران است.
وی با بیان اینکه سادات از برکات هر جامعه هستند که تکریم و احترام به آنها الزامی است، اعلام کرد: در همین راستا ثبت احوال استان کردستان همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) دخت نبی اکرم (ص) و الگوی زنان برتر جهان و روز زن اقدام به برگزاری همایش تجلیل از سادات کرده است.
خسروی زاده با اشاره به اینکه آخرین آمار جمعیتی سادات در ایران 6 میلیون و 415 هزار و 493 نفر است که شامل 8 درصد از کل جمعیت کشور است، اعلام کرد: 128 هزار و 779 نفر معادل 8 درصد از جمعیت استان کردستان را سادات تشکیل می‌‌دهند که با این آمار کردستان رتبه هفتم کشور را از نظر جمعیت سادات دارد.
وی عنوان کرد: بر اساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور تا کنون بیش از 12میلیون نفر با نام و القاب حضرت فاطمه(س) نامگذاری شده ‌اند و بیشترین نام با 4 میلیون و 200 هزار نام را فاطمه به خود اختصاص داده است و بعد از آن زهرا با 2 میلیون و 900 نام و اسامی مرضیه، صدیقه، طاهره، فاطمه زهرا، بتول و مهدیه در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
مدیرکل ثبت احوال استان کردستان اعلام کرد: در حال حاضر نام بیش از 171 هزار و 353 نفر از جمعیت بانوان استان فاطمه است که این نشان از ارادت مردم متدین کردستان به دخت گرامی پیامبر عظیم‌الشان اسلام دارد.
وی در پایان با بیان اینکه ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، اتقان اسناد هویتی و تولید و انتشار آمارهای جمعیتی مأموریت‌های محوله به این سازمان زیرساختی و حاکمیتی است، یادآور شد: هدف ثبت احوال تبدیل شدن به سازمانی تمام الکترونیک به منظور تکریم ارباب رجوع است.

captcha