برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری «صحیفه سجادیه» در هرمزگان
کد خبر: 1404488
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری «صحیفه سجادیه» در هرمزگان

گروه فعالیت‌های قرآنی:اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری صحیفه سجادیه هشتم خرداد از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان برگزار می‌شود.

تقوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، از برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری صحیفه سجادیه به همت معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های هرمزگان در هشتم خرداد در شهر بندعباس خبرداد.

وی در ادامه مطرح کردن صحیفه سجادیه به‌عنوان سومین کتاب شیعیان، فراهم نمودن زمینه حرکتی فراگیر، هماهنگ و متمرکز در سطح دانشگاه‌های کشور مبنی بر احیای فرهنگ دعا، ایجاد زمینه لازم جهت انس دانشجویان با مضامین صحیفه سجادیه و سیره امام سجاد(ع) و فعال کردن اساتید و دانشجویان در عرصه مقاله نویسی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

تقوی با اشاره به محورهای برگزاری این جشنواره، بیان کرد: شعار پنجمین جشنواره صحیفه سجادیه «آیین بندگی و سبک زندگی» است که با محورهای علمی و پژوهشی و هنری و در سه بخش اساتید، دانشجویان و کارمندان‌ به کار خود پایان داد.

مسئول نهادرهبری در دانشگاه‌های استان هرمزگان بیان کرد: در بخش اساتید دو بخش علمی و هنری تعریف شده که بخش علمی آن ناظر به تألیف کتاب، ترجمه کتاب، پژوهش‌های مرتبط با صحیفه‌ سجادیه و طرح‌های پژوهشی است و بخش هنری نیز شامل شعر، خط نستعلیق و تذهیب و غیره است.

وی با اشاره به بخش دانشجویی با بیان اینکه این بخش نیز شامل سه محور علمی، کتاب‌خوانی و هنری است، گفت: بخش علمی شامل پایان‌نامه، مقاله و طرح پژوهشی است و قسمت کتابخوانی درک مفاهیم با محوریت کتاب صحیفه زندگی برگزار می‌شود.

تقوی ادامه داد: بخش هنری نیز شامل وبلاگ‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، نماهنگ، فیلم کوتاه، داستان، شعر، دل‌نوشته و هنرهای تجسمی گلیم‌بافی، قالی‌بافی، منبت‌کاری و غیره است.

وی با اشاره به بخش کارمندی بیان کرد: کارمندان نیز در بخش مسابقه کتاب‌خوانی این جشنواره می‌توانند شرکت کنند.

تقوی در پایان اظهار کرد: به همین منظورنشست خبری این جشنواره یکشنبه، 21 اردیبهشت در ستاد جشنواره واقع در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار می‌شود.

captcha