مریوان رتبه نخست کشور در پرداخت زکات را کسب کرد
کد خبر: 1407162
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴

مریوان رتبه نخست کشور در پرداخت زکات را کسب کرد

گروه اجتماعی: رئیس شورای زکات مریوان با اشاره به کسب رتبه نخست مریوان برای پنجمین سال متوالی در پرداخت زکات، این مهم را نشان از تدین مردم این منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، رئیس شورای زکات مریوان در همایش آموزشی توجیهی مبلغان و تجلیل از موثرین زکات که دیروز، 25 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی مریوان برگزار شد، اظهار کرد: ادای زکات حافظ مال و ثروت است و اگر ثروتمندان زکات خود را آنچنان که اسلام فرموده است پرداخت کنند هیچگاه مورد غضب خداوند قرار نمی‌گیرند و ثروت‌شان به قوت خود باقی خواهد ماند.
وی با اشاره به اینکه طبق گفته قرآن کریم اگر کسی به عمد از دادن زکات خودداری کند از دین مبرا شده و کافر می‌شود، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم بر ادای زکات تاکید زیادی دارد و این امر از سوی عالمان دینی نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان اسلام نام برده می‌شود.
رئیس شورای زکات شهرستان مریوان به کسب رتبه نخست کشوری شهرستان مریوان برای پنجمین سال متوالی اشاره کرد و آن را نشان از تدین مردم این منطقه دانست.
وی عنوان کرد: فلسفه زکات برای ایجاد تعامل بیشتر بین مسلمانان برای رفع معضلات درون جامعه است و این امر نیز اگر درست ساماندهی شود می‌تواند آینده‌ای روشن را برای جامعه بسازد.
به گفته امام جمعه مریوان، مردم این شهرستان نسبت به ادای فرائض دینی از جمله پرداخت زکات اهتمام ویژه‌ای دارند و همین امر موجب شده است که همواره در پنج سال اخیر جایگاه نخست کشور بین شهرستان‌ها را به خود اختصاص دهد.
ماموستا شیرزادی اعلام کرد: در سال‌های 90 و 91 هر ساله 600 میلیون تومان مصوب و معادل‌سازی شده اما تنها 10 درصد آن محقق شده است.
وی خواستار توجه ویژه مسئولان دولتی در پرداخت وجه معادل‌سازی با هدف تشویق مردم در پرداخت وجوهات زکات شد و این موضوع را بستری برای افزایش آمار جمع‌آوری وجوهات زکات عنوان کرد.
ماموستا شیرزادی ادامه داد: در سال گذشته 10 واحد مسکن از طریق خیرین احداث شده است و امسال هم با توجه به اهدای هفت هزار و 800 متر توسط خیرین، انتظار تامین اعتبار برای ساخت مسکن محرومین داریم.
وی با اعلام اینکه  در حال حاضر 2 هزار و 500 دختر در شرایط ازدواج در مریوان زندگی می‌کنند که تامین اعتبار جهیزیه آن‌ها ضرورت دارد، یادآور شد: در سال گذشته از محل وجوهات زکات 140 مورد جهیزیه تهیه شده و اکنون نیز در حال حاضر 350 دختر مزدوج در نوبت تامین جهیزیه هستند.

captcha