شرکت 80 هزار نفر در جشنواره سراسری «صحیفه‌ سجادیه» در هرمزگان
کد خبر: 1408558
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵

شرکت 80 هزار نفر در جشنواره سراسری «صحیفه‌ سجادیه» در هرمزگان

گروه فعالیت‌های قرآنی:دبیر پنجمین جشنواره صحیفه سجادیه گفت:27 هزار نفر از دانشجویان،اساتید و کارمندان در بخش‌های مختلف علمی،هنری و کتابخوانی و همچنین 53 هزار نفر در بخش پیامکی این جشنواره شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام سیدعباس تقوی، دبیر پنجمین جشنواره صحیفه سجادیه و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان هرمزگان امروز، 29 اردیبهشت درنشست خبری در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره ملی صحیفه سجادیه که با هدف تعمیق معارف دینی و ترویج فرهنگ اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) میان دانشگاهیان، در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور از مهرماه سال 92 شروع و تا کنون ادامه داشت، به کارخود پایان داد.

وی فضای معنوی و فرهنگی در مراکز آموزش عالی، آشنایی بیشتر با مفاهیم والای صحیفه سجادیه و درک صحیح سبک زندگی از منظر امام‌ سجاد(ع) را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

حجت‌الاسلام تقوی عنوان کرد: پنجمین جشنواره ملی صحیفه سجادیه در سطح دانشگاه‌های کشور با سه گروه مخاطب دانشجویان، اساتید و کارمندان برگزار شد، که دراین میان 10 هزار و 700 نفردانشجو، 7182 نفر از کارمندان و653 نفر ازاساتید دانشگاه‌ها در این جشنواره ثبت نام کردند و درمجموع آمار کلی ثبت نام کنندگان در بخش‌های مختلف جشنواره به جز بخش پیامکی ،27 هزارنفر می‌باشند.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این جشنواره، بیان کرد: شعار پنجمین جشنواره صحیفه سجادیه «آیین بندگی و سبک زندگی» است که با محورهای علمی و پژوهشی و هنری و در سه بخش اساتید، دانشجویان و کارمندان‌ به کارخود پایان داد.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: در بخش اساتید دو بخش علمی و هنری تعریف شده بود که بخش علمی آن ناظر به تألیف کتاب، ترجمه کتاب، پژوهش‌های مرتبط با صحیفه‌ سجادیه و طرح‌های پژوهشی است و بخش هنری نیز شامل شعر، خط نستعلیق و تذهیب و غیره بود که درمجموع پس از داوری اولیه آثار در استانها،105 اثر برگزیده به دبیرخانه مرکزی ارسال شد.

وی با اشاره به ارسال آثاربخش دانشجویی با بیان اینکه این بخش نیز شامل 3 محور علمی، کتاب‌خوانی و هنری بود، گفت: در بخش هنری که شامل وبلاگ‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، نماهنگ، فیلم کوتاه، داستان، شعر، دل‌نوشته و هنرهای تجسمی گلیم‌بافی، قالی‌بافی، منبت‌کاری و غیره بود و بخش علمی جشنواره، از 8 هزارثبت نامی دانشجویان دراین بخش ،320 اثربرگزیده ازسوی استان‌ها به دبیرخانه مرکزی ارسال شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در استان با بیان اینکه داوری مرحله اول آثار در استان‌ها انجام گرفت، اظهار کرد: داوری نهایی نیز در استان هرمزگان به‌عنوان دبیرخانه مرکزی صورت گرفت و درنهایت به 90 برگزیده جشنواره  به رسم یادبود در اختتامیه جشنواره جوایزی اهدا می‌شود.

وی با اشاره به جوایز این دوره از جشنواره گفت: امتیاز تشرف به عمره مفرده دانشگاهیان و عتبات عالیات، کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس، لوازم الکترونیکی از قبیل تبلت و غیره از جوایز این دوره است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان با اشاره به استقبال خوب از بخش پیامکی جشنواره، گفت:  88 بروشور در تیراژ 100 هزار نسخه درخصوص مسابقه پیامکی به چاپ رسید و در سراسر کشور توزیع شد که 53 هزارنفرنیزدراین بخش ازجشنواره شرکت کردند.

دبیر جشنواره ملی صحیفه‌ سجادیه عنوان کرد: این جشنواره نسبت به جشنواره‌های قبلی هم ازلحاظ کمی وهم کیفی درجایگاه قابل قبولی قرارگرفت واین امربه همت تمام همکارانم درطول 9 ماه تلاش و کار منسجم بود که در این راستا دبیرخانه، چند نوع تولید محتوایی را داشته و با توجه به اینکه با ادبیات دانشگاهی سر و کار داشتیم، نیاز بود تا این تولیدات درخور دانشگاهیان باشد.

وی با اشاره به شرکت کنندگان در بخش مسابقه کتاب‌خوانی عنوان کرد:باتوجه به دومرحله بودن این بخش ،استان هرمزگان با شرکت3142 نفرمقام اول را به خود اختصاص داد و پس ازهرمزگان، به ترتیب استان‌های کردستان، تهران والبرز، فارس، اصفهان و یزد بیشترین شرکت‌کننده در این بخش را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین استقبال و ثبت‌ نام در جشنواره را استان هرمزگان با بیش از 5939 نفر شرکت‌کننده به خود اختصاص داده، افزود: سایر استان‌ها به لحاظ استقبال از جشنواره به ترتیب استان‌های تهران و البرز(1334)، کردستان(1085)، فارس(957)، خراسان‌ رضوی(916) و اصفهان(884) هستند.

حجت‌الاسلام تقوی یادآور شد: در مجموع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با 6060 نفر، دانشگاه آزاد اسلامی با4613 نفر، وزارت علوم، دانشگاه‌های سراسری 2912 نفر، پیام‌ نور 2298 نفر، تربیت معلم 990 نفر، علمی ـ کاربردی 890 نفر، غیرانتفاعی و آموزش عالی 567 نفر و فنی حرفه‌ای با 284 نفراستقبال خوبی از جشنواره داشته‌اند.

تقوی درخصوص نشرآثاراین جشنواره گفت: مجموعه مقالات برگزیده، تحت عنوان آثار پنجمین جشنواره صحیفه سجادیه در آینده نزدیک در قالب نرم‌افزار و کتاب انتشارمی‌یابد.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره 8 خرداد با حضورحجت‌الاسلام ابوترابی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام محمدیان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسرکشور، نماینده ولی فقیه در استان و معاونین دانشجویی فرهنگی دانشگاه‌ها و دفاتر نهاد رهبری سراسر کشور در بندرعباس برگزار می‌شود، گفت: در حاشیه جشنواره، نمایشگاهی از آثار برگزیدگان نیزدر اختتامیه برپا می‌شود.

وی به تولید محصولات فرهنگی مانند کتاب، پاورپوینت، بروشور و نشریه با محوریت صحیفه سجادیه از سوی دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و افزود: 88 بروشور، 45 پاورپوینت با مضامین اخلاقی و دو جلد کتاب صحیفه زندگی چاپ و به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ارسال شده است.

دبیرجشنواره صحیفه سجادیه گفت: تدابیری ایجاد شده که با حضور مداح برجسته کشوری آقای مبینی‌پورمناجات خمسه عشرومولودی رثای حضرت سجاد(ع) در اختتامیه جشنواره قرائت شود.

تقوی ازویژگی‌های دیگراین اختتامیه را حضور تمام برگزیدگان از سراسر کشورعنوان کرد و گفت: تمهیدات رفت وبرگشت واسکان میهمانان آماده ومهیا شده است.

دبیرجشنواره ملی صحیفه سجادیه درپایان ضمن دعوت ازاصحاب رسانه جهت انعکاس اخباراختتامیه گفت: گروه مستند شبکه سه سیما در روز اختتامیه جهت تولید  و پخش مستند اختتامیه جشنواره دراین شبکه حضور پیدا خواهد کرد.

captcha