فعالیت 32 مؤسسه و خانه قرآن در بیجار کردستان
کد خبر: 1410683
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱

فعالیت 32 مؤسسه و خانه قرآن در بیجار کردستان

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از فعالیت 32 مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در سطح این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از فعالیت 32 مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در سطح این شهرستان خبر داد.
وی با اشاره به تعداد مؤسسات و خانه‌های قرآنی این شهرستان اظهار کرد: از این تعداد 15 خانه قرآن روستایی، 10 خانه قرآن شهری و شش مؤسسه قرآنی – مردمی بوده است، که در سطح این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار ادامه داد: از تعداد شش مؤسسه قرآنی سطح شهرستان بیجار، چهار مؤسسه فعال و دو مؤسسه نیمه فعال هستند که هم در تابستان و هم در مناسبت‌‌های مختلف برنامه برگزار می‌کنند.
وی به تعداد مربیان قرآنی این اداره اشاره و عنوان کرد: از این تعداد 20 نفر مربی ترجمه و مفاهیم، 45 نفر مربی روخوانی و روان‌خوانی، پنج نفر مربی حفظ قرآن و 17 نفر مربی تجوید در سطح شهرستان بیجار فعال هستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 نفر حافظ کل قرآن در این شهرستان وجود دارد، یادآور شد: از این تعداد هشت نفر با حضور در دوره‌های تخصصی در قم به عنوان حافظ قرآن تثبیت شده‌اند.

captcha