نخستین جشنواره بین‌المللی «فیلم کوتاه دینی» برگزار می‌شود
کد خبر: 1411368
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
با مشارکت آستان حسینی و رضوی؛

نخستین جشنواره بین‌المللی «فیلم کوتاه دینی» برگزار می‌شود

گروه هنر: نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دینی ویژه نوجوانان و جوانان با مشارکت آستان قدس رضوی و آستان مقدس امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

رضا خوراکیان، مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دینی از سوی این مؤسسه و با مشارکت آستان مقدس امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره ویژه دو گروه سنی نوجوانان 15 تا 18 سال و جوانان 19 تا 22 سال برگزار می‌شود، افزود: حجاب، نماز، انتظار فرج، زیارت ائمه اطهار(ع)، اقتصاد مقاومتی، نیکی به والدین، سبک زندگی رضوی، خلاقیت و کارآفرینی، دوست، اخلاق اجتماعی، فرزندآوری، روزی حلال و تفریح سالم از جمله موضوعات این جشنواره هستند.

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی با اشاره به ویژگی‌های فنی فیلم‌ها، بیان کرد: بر این اساس، تصاویر فیلم باید واضح و دارای نور روشن و کافی باشد، صدای شرکت کننده در فیلم نیز واضح شنیده شود، ضمن اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند در فیلم‌ها از موسیقی استفاده کنند.

خوراکیان با بیان اینکه، کادر تصویر باید افقی بوده البته شرکت کننده می‌تواند در کادر حرکت کند، اما باید مراقب باشد آن اندازه از دوربین دور یا خارج نشود که تصویر واضح نباشد، ادامه داد: شرکت‌کنندگان باید فیلم با کیفیت اصلی را تا قبل از اتمام ثبت‌ نام به دبیرخانه ایران به نشانی مشهد مقدس، خیابان شهید چمران، شهید چمران 6، پلاک 3 شبکه جوانان رضوی(شجر) ارسال کنند.

وی با اعلام ضوابط عرفی و اخلاقی این جشنواره، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان نباید از مدل مو، لباس و یا آرایشی غیر از شئونات ایرانی و اسلامی استفاده کنند، ضمن اینکه پوشش کامل اسلامی برای بانوان الزامی است، به کار بردن جمله‌ها و کنایه‌های سیاسی، غیر‌اخلاقی و نامتعارف نیز در فیلم‌های شرکت‌کننده در این جشنواره ممنوع است.

به گفته خوراکیان، در فیلم‌ها نباید مطالبی باشد که به‌نوعی توهین به مقام، ملیت، قومیت، مذاهب یا اشخاص و چهره‌ها تلقی شود و در جلوی تصویر یا پس زمینه فیلم، نباید از لوگو یا آرم شرکت‌ها، عکس هنرمندان غربی و ایرانی و نیز هرگونه مجسمه، تصویر یا نماد غیرمتعارف یا تبلیغاتی استفاده شود.

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای گروه سنی نوجوانان فیلم 3 تا 5 دقیقه‌ای و برای جوانان فیلم 6 تا 10 دقیقه‌ای پیش‌بینی شده است، ابراز کرد: شرکت‌کنندگان نباید فیلم را در بیش از زمان اعلام شده برای هر گروه سنی ضبط کنند زیرا فیلم‌های بیشتر از زمان اعلام شده در جشنواره شرکت داده نمی‌شود و نباید فیلم ارسالی مغایر با موضوعات تعریف شده باشد، در غیر این صورت شرکت‌کننده از جشنواره محروم می‌شود.

خوراکیان بیان کرد: شرکت‌کننده با ثبت‌نام در جشنواره و ارسال فیلم‌های خود، به متولیان برگزاری این جشنواره اجازه می‌دهد تا از آثار ارسالی در تولید آنونس‌ها، تیزرها و نیز ساخت بخش‌های مختلف و همچنین دیگر برنامه‌های تولیدی خود استفاده کنند.

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی آخرین مهلت ثبت‌نام و تحویل اثر را 31 مردادماه اعلام کرد و ادامه داد: نتایج این جشنواره 13 مهر در پایگاه اینترنتی http://www.shajar.ir و http://www.imamhussain.org اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جوایز ویژه این جشنواره 14 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات است، اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دینی می‌توانند جهت اطلاع از نحوه ثبت‌ نام و شرایط شرکت در این جشنواره به سایت http://www.shajar.ir مراجعه کنند.

خوراکیان در پایان با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از طریق توزیع پوستر به مدارس، دانشگاه ها و شبکه جوان(شجر) اعلام شده و از طریق روزنامه و صدا و سیما نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد، یادآور شد: درصدد رایزنی هستیم تا علاوه بر نوجوانان و جوانان ایرانی و عراقی، دیگر مسلمانان کشورهای آسیایی و اروپایی نیز بتوانند در این جشنواره شرکت کنند.

captcha