مجتمع فرهنگی نور بیجار به بهره‌برداری رسید
کد خبر: 1421441
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
به‌مناسبت سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی؛

مجتمع فرهنگی نور بیجار به بهره‌برداری رسید

گروه اجتماعی: مجتمع فرهنگی نور امام حسین(ع) شهرستان بیجار از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کردستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در آئین افتتاحیه این مجموعه، گفت: نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری برای ساخت این مجتمع هزینه شده است.

وی افزود: این مجتمع دارای بخش‌های مختلفی از جمله سالن آمفی‌تئاتر، کتابخانه مجهز، سالن اجتماعات، بخش امور بانوان، کانون فعالیت‌های قرآنی و بخش‌های اعزام مبلّغ، دفتر هیئت‌های مذهبی است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری همچنین به مشخصات این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: این مجتمع با مساحت ۷۶۰ مترمربع و زیربنای یک هزار و ۴۲۰ متر در سه طبقه در مدت سه سال ساخته شده است.

وی هدف از احداث این مجتمع در شهرستان بیجار را ترویج فرهنگ ناب محمدی(ص) در جامعه و فعالیت بیش‌ازپیش در حوزه فرهنگی، هنری و دینی عنوان کرد و گفت: احداث این مجتمع حرکت ارزنده‌ای برای ارتقای فضای فرهنگی و در نهایت افزایش فعالیت‌های دینی و فرهنگی در این شهرستان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: کمبود زیرساخت های فرهنگی به‌ویژه در حوزه دین باعث شده بود تا فضای کافی آموزش مسائل دینی و قرآنی فراهم نشود، اما با سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری و احداث پروژه‎های فرهنگی مجتمع نور بستر کافی و لازم برای توسعه فعالیت‌های دینی و مذهبی در سراسر استان ایجاد شده است.

اجرای بیش از ۵۰ پروژه طی چهار سال اخیر در این استان
حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به فعالیت‌های عمرانی انجام شده و اجرای بیش از ۵۰ پروژه طی چهار سال اخیر در این استان، عنوان کرد: مجتمع فرهنگی نور سروآباد از محل اعتبارات سفر رهبری با زیربنای ۷۲۴ مترمربع از سال گذشته عملیات احداث آن آغاز شده و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به دیگر پروژه‌های در دست اجرا در استان کردستان اشاره کرد و افزود: احداث مجتمع نور شهرستان سقز با زیربنای یک هزار و 625 مترمربع از محل اعتبارات داخلی سازمان از سال ۹۲ شروع شده و تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از دیگر پروژه‌های عمرانی این اداره‌کل را احداث مجتمع فرهنگی نور در شهرستان مریوان با ۶۸۰ متربع زیربنا اعلام کرد و گفت: این مجتمع نیز از محل منابع داخلی سازمان تأمین اعتبار شده و تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: مجتمع‌های فرهنگی نور بیجار و قروه نیز که از سال ۹۱ عملیات ساخت آنها آغاز شده بود، امسال به بهره‌برداری رسیدند.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری عنوان کرد: احداث دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا دخترانه قروه، احداث خانه عالم در شهرستان های مریوان، سروآباد، سنندج، بانه، دهگلان از دیگر پروژه‌های در دست اجرای این اداره‌کل در حوزه عمرانی است.

وی یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی براساس رسالتی که از سوی حضرت امام(ره) و فرامین مقام معظم رهبری دارد، در راه نشر و گسترش احکام و ترویج مبانی دینی گام برمی‌دارد.
 

captcha