بانک‌ها در احیای سنت قرض الحسنه پیشگام شوند
کد خبر: 1425373
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸

بانک‌ها در احیای سنت قرض الحسنه پیشگام شوند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید در احیای سنت قرض الحسنه پیشگام شوند، گفت: قراردادهای بانکی نیازمند تجدید نظر هستند تا اعتماد متدینان به سیستم بانکی، بازگردانده شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز، 12 تیر در جمع مدیران عامل بانک‌های استان گفت: قراردادهای بانکی نیازمند تجدید نظر هستند تا اعتماد متدینان به سیستم بانکی، بازگردانده شود.



وی با اشاره به اینکه خداوند برکت و روزی زیادی در سنت قرض الحسنه قرار داده و ضروری است نسبت به احیای این سنت الهی اقدام شود، بیان کرد:  اگر مشتریان بانک‌ها نسبت به بازپرداخت درست وام‌ها توجیه شوند، ربا اتفاق نمی‌افتد.



مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مردم باید بدانند همان‌گونه که بر اساس نظر علمای دینی، دریافت خسارت تأخیر از سوی بانک‌ها درست نیست، عدم بازپرداخت و یا تأخیر در بازپرداخت وام‌ها از سوی مشتریان نیز که بانک‌ها را مجبور به دریافت خسارت می‌کند، اشکال شرعی دارد، بنابراین عده‌ای ندانسته گناه مضاعفی انجام می‌دهند.



لطفیان از مدیران عامل بانک‌ها خواست پیام‌های فرهنگی را در قالب کسب روزی حلال و درآمد مشروع در بانک‌ها ارایه دهند.



وی هم‌چنین به برخی ویژگی‌های آخرالزمان اشاره کرد و یادآور شد: نظام ولایی هیچ مناسبتی با خشونت ندارد و عصر ظهور، رحمت مطلقه الهی که مصداق آن امام معصوم است تحقق خواهد یافت.

captcha