اعزام ۱۷۰ نفر از طلاب و روحانیون به مناطق محروم گیلان
کد خبر: 1428620
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
در طول ماه رمضان صورت می‌گیرد؛

اعزام ۱۷۰ نفر از طلاب و روحانیون به مناطق محروم گیلان

گروه اجتماعی: مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان از اعزام۱۷۰ نفر از طلاب و روحانیون در طول ایام ماه رمضان به مناطق محروم گیلان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جمالی، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، طرح هجرت بسیج سازندگی را تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب دانست و گفت: طرح هجرت بسیج سازندگی موجب شکوفایی استعدادهای جوانان شده است.

وی با اشاره به آیه 39 سوره احزاب، افزود: در این آیه آمده است «کسانی که رسالت‌های خدا را ابلاغ می‌کنند، و از او می‌ترسند و از احدی به جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حسابرسی کافی است».

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان با اشاره به روایتی از پیامبر(ص)، عنوان کرد: هر کس یک حاجت برادر خود را برآورده کند، چنان است که در همه روزگار خدا را عبادت کرده است.

حجت‌الاسلام جمالی طرح هجرت اعزام طلاب و روحانیون بسیجی به مناطق محروم و مراکز سپاه و بسیج را از برنامه‌های شاخص سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان در سال‌جاری بیان کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی به‌عمل آمده طلاب و روحانیون که در موضوعات مختلف تخصص دارند شناسایی و سازماندهی شدده و بعد از برگزاری گردهمایی و کارگاه‌های آموزشی بکارگیری شده است.

وی ماه رمضان را قطعه‌ای از بهشت بیان کرد و یادآور شد: ماه رمضان قطعه‌ای از بهشت است که خداوند در دنیای مادی ما وارد ساخت تا فرصتی باشد که بندگان خود را بر سر این سفره الهی وارد بهشت کند؛ در واقع ماه رمضان یکی از فرصت‌هایی است که خداوند این نعمت و محبت بی‌پایانش را در اختیار ما قرار داده است.

حجت‌الاسلام جمالی ادامه داد: همانطوری‌که در آیه شریفه 39 سوره احزاب آمده وظیفه اصلی مبلغان ابلاغ رسالت‌های خداوند متعال است؛ در این راستا سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان در فصل تابستان به‌ویژه ماه رمضان با همکاری و حمایت مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قدس گیلان و فرماندهی و معاونت تربیت و آموزش، طلاب و روحانیون را در چهار گروه سازماندهی کرده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان از اعزام 170 نفر از طلاب و روحانیون در ماه رمضان به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: 120 نفر از طلاب و روحانیون بسیجی به مناطق محروم همگام با گروه‌های جهادی دانشجویان بسیجی اعزام شدند.

حجت‌الاسلام جمالی عنوان کرد: همچنین 21 نفر از روحانیون با تجربه و متخصص شاغل در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه به مراکز پادگان‌ها و سپاه‌های نواحی شهرستان‌ها شدند.

وی از اعزام 12 نفر از روحانیون متخصص و مبلّغ اعزامی از مرکز اعزام تیپ امام صادق(ع) جهت بکارگیری در سطح مراکز پادگان‌ها و یگان‌های سپاه‌های نواحی شهرستان‌ها و اعزام 17 نفر از روحانیون بسیجی قراردادی شاغل در معاونت تربیت و آموزش جهت فعالیت در مساجد محلات ویژه طرح صالحین و تعداد زیادی از طلاب و روحانیون به‌عنوان مربی و سرگروه در بسیج محلات و اقشار در موضوع طرح صالحین خبر داد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان با بیان اینکه طلاب و روحانیون بسیجی در قالب طرح اردوهای جهادی3 مأموریت را پیگیری می‌کنند، ادامه داد: آموزش قرآن و احکام و فعالیت‌های فرهنگی، کمک به سازندگی فعالیت‌های عمرانی و خدماتی همراه دانشجویان بسیجی، انتقال مشکلات و مطالبات مردم در مناطق محروم به مسئولان و مدیران ادارات و نهادها و پیگیری جهت اقدامات لازم از این مآموریت است.

captcha